S.V. Honselersdijk hard op weg naar een periodetitel
zondag 20 april 2014

Wat enigszins al verwacht werd, is dat Westlandia kampioen is geworden. De ploeg is de terechte winnaar geworden, zonder ook maar één wedstrijd te verliezen. Hierbij dan ook de felicitaties. Nu Westlandia kampioen is, gaan de periodetitels een rol spelen. Westlandia is de grootste gegadigde voor de 2e en 3e periode. Deze titels zullen dan, indien Westlandia deze wint, verdeelt worden. Op 2e paasdag (morgen) valt de beslissing voor de 2e periode. Westlandia moet dan op bezoek bij KMD. Voor deze periode is S.V. Honselersdijk nog volop in de race. Bij winst of gelijkspel van Westlandia, heeft S.V. Honselersdijk een periode op zak.

Eerste helft
Voor S.V. Honselersdijk was het dan ook zaak, om te blijven winnen. De eventueel vervangende 3e periode, is dan voor de hoogst eindigde in de stand, zonder periodetitel. Hier is S.V. Honselersdijk de belangrijkste gegadigde. De fusie club Kethel Spaland moest dan wel opzij gezet worden.

De thuisploeg kon vrijuit spelen omdat handhaving is bereikt. Het was dan ook de thuisploeg die in het begin de touwtjes in handen had. Mede ook door het slappe begin van de dijkenaars. Veelal werd er niet snel genoeg ingegrepen en gaf het Kethel Spaland de mogelijkheid om uit te breken. In de 3e minuut leidde dit al tot een tegen doelpunt, 1-0. En nog maakte de ploeg van Piet Boon geen aanstalten om een stapje harder te lopen. De eerste serieuze mogelijkheid was in de 16e minuut. Een solo van Morad werd staande gehouden in het strafschopgebied. Een geheide penalty werd ons door de neus geboord. Maar het was wel het teken om de druk bij Kethel Spaland te leggen. Na een aantal mogelijkheden was het Nick die op links er doorheen was en de bal scherp voor gaf. Morad was er als de kippen bij om de bal erin te tikken, 1-1. Een gemis was dat in de 36e minuut Rico het veld moest verlaten. Hij kreeg een elleboog in zijn gezicht waardoor zijn neus was gebroken en hij naar het ziekenhuis moest.

Gelijk na dit incident was het zijn broer Nando die een messcherpe voorzet losliet (foto 2). De toelopende Nick (foto 3) had de bal voor het intikken, 1-2. Laatste 5 minuten van de 1e helft was Nando zelf dichtbij een treffer.

Tweede helft
De 2e helft gebeurde er eigenlijk weinig meer. Kethel Spaland spartelde af en toe wat tegen maar kon geen vuist maken. S.V. Honselersdijk was op zoek naar de 3e treffer, om niet onverwacht tegen een tegentreffer op te lopen. In de 48e minuut was het bijna raak. Bij een diepte pass van Morad werd de bal in één keer door Ralph over de keeper gelobd. De bal echter belandde op de lat en daarna over het doel. In de 56e minuut was het dan wel raak. Morad wurmde zich langs een aantal tegenstanders en legde de bal breed voor op Leon.

Het schot van Leon ging tussen de benen van de keeper door en de bal rolde net over de doellijn, 1-3. Deze stand gaf voldoende rust in de ploeg om een aantal wissels door te voeren. Gele kaarten en blessures kan de ploeg in deze periode niet gebruiken. In de 71e minuut de mooiste aanval van de wedstrijd. Het was Nick die het op zijn heupen kreeg en op links er vandoor ging. Een mooie voorzet bereikte op maat de vrijstaande Ralph maar oog in oog met de keeper van Kethel Spaland wist hij niet te scoren. In de 80e minuut viel het doek definitief voor de thuisploeg. Een snel genomen vrije trap van Ralph op Nando wist de keeper van Kethel Spaland nog tot corner te verwerken. De corner van invaller Rutger bereikte het hoofd van invaller Marcel, die net voor de keeper van Kethel Spaland de bal inknikte, 1-4. (foto 6)

Na 3 minuten blessuretijd floot scheidsrechter van der Linden voor het einde van de wedstrijd. A.s. zaterdag is het Koningsdag en wordt er niet gevoetbald. De week erop staat op het programma de thuis wedstrijd tegen Houtwijk.

Opstelling:
Tom van Schie; Rico Kok (-35, Michel van Giesen), Marcel Bruggeling, Tom Lobert (-70, Rutger Opperman), Tim van der Meer; Ralph Heskes, Robin Westeijn (geel), Leon de Brabander (A, -75, Marcel Duijvesteijn); Nick Peeters, Morad Naimi, Nando Kok

Condubouw