S.V. Honselersdijk hervindt zich weer
zondag 13 april 2014

Na 2 onnodige nederlagen was het nu weer zaak om de ruggen te rechten, en te gaan voor het slotakkoord. Wil men nog aanspraak maken op de nacompetitie dat moet er zeker van directe concurrent Die Haghe gewonnen worden. Geen eenvoudige opgave deze middag op een lekker gevuld sportpark de Strijphorst .

Eerste helft
Voor het eerst in de basis stond Robin Westeijn (foto 2). De verdedigende middenvelder speelde een verdienstelijke wedstrijd. De eerste helft begon enerverend aan beide kanten. Vooral keeper Tom van Schie werd in de beginfase op de proef gesteld. Hij moest 2 keer ver uit zijn doel komen, om een aanval van Die Haghe onschadelijk te maken. Beide keren liep het gelukkig met een sisser af.

In de 8e minuut een overtreding op Pavel. Pavel nam de vrije trap zelf en bereikte het hoofd van Marcel. De keeper van Die Haghe kon net de bal tot corner verwerken. Uit de corner van Ralph schoot Nando de bal op de onderkant van de lat, en via de doellijn sprong de bal het veld weer in. Zo zat de spanning er aardig in en werden de toeschouwers op een leuke wedstrijd getrakteerd. Maar meer en meer trok S.V. Honselersdijk het spel naar zich toe. Die Haghe trok zich daardoor automatisch terug. Er ontstond aan de rechterkant van de Dijk daardoor meer ruimte, waardoor Nando zich meerdere keren aanvallend kon laten gelden. In de 22e minuut een goede onderschepping van Ralph. Hij speelde Morad goed in, en deze begon aan een indrukwekkende solo. Net voordat hij uit wilde halen, raakte hij de bal kwijt. Zo kreeg de ploeg van Piet Boon weer de nodige kansen om op voorsprong te komen. Het laatste kwartier van de 1e helft dicteerde de ploeg de wedstrijd. Via de sterk opperende Ralph werden goede mogelijkheden gecreëerd. In de 30e minuut maakte hij zich aan de linkerkant fraai los van een aantal verdedigers. Zijn voorzet bereikte Pavel die net verkeerd uit kwam voor een goed schot. Net voor de rust was het Leon die alleen op de keeper van Arno van de Hoeven af mocht gaan. Zijn schuiver werd knap gered door de goalie. Leon bleef nog in balbezit en gaf Ralph de mogelijkheid om uit te halen. Zijn schot werd op de doellijn gered door een verdediger van Die Haghe.

Tweede helft
Net als verleden week tegen TAC’90, kreeg Die Haghe ook na het beginsignaal van de 2e helft een ideale scoringsmogelijkheid. De bal werd aan Dijkse zijde verspeeld, maar gelukkig werd de bal door Die Haghe speler Sander de Jong, hoog over het doel van Tom van Schie geschoten. In de 54e minuut was het Robin die zich ontdeed van zijn tegenstander en een pass gaf op Morad. Morad speelde de bal direct door op Leon. Scheidsrechter Roozeboom negeerde terecht het vlagsignaal van zijn assistent. Alleen op keeper Arno van de Hoeven maakte Leon het nu wel af, 1-0 (foto 3). Even later een corner van Leon op het hoofd van de inkomende Ralph. Zijn kopbal belandde helaas op de paal (foto 4). Een alles of niets poging aan de kant van Die Haghe. Liefst 3 wissels kwamen in de 65e minuut het veld in. Dit mocht echter niet baten. In de 71e minuut wist Tom Lobert uit een vrije trap zich vrij te maken. Hij kapte zijn tegenstander met rechts uit en schoot de bal met links in, 2-0 (foto 5). De spelers van Die Haghe waren enigszins gefrustreerd door, volgens hun ogen, de scheidsrechtelijke “dwalingen” van leidsman Roozenboom. Dit leidde tot 2 keer toe een gele kaart voor Die Haghe speler Nick Christie, hij kon dus het veld verlaten. Voor S.V.Honselersdijk het teken om geen onnodige gele kaarten en blessures op te lopen. Trainer Piet Boon liet daarom de laatste 10 minuten al zijn reserves opdraven.

In de 82e minuut was het Nick Peeters die uit een afgeslagen corner de bal op zijn slof nam en de 3-0 scoorde (foto 6). Hierna kreeg de thuisploeg nog wat mogelijkheden om de voorsprong nog wat uit te bouwen. In de 92e minuut kon Die Haghe nog wat terug doen, na een misverstand in de Honselse verdediging. Namens Die Haghe scoorde Stefan Kok de 3-1 in blessure tijd. Hierna floot scheidsrechter Roozeboom voor het einde.

Op 3 wedstrijden voor het einde is er nog niets zeker, hoe het seizoen zal aflopen voor S.V. Honselersdijk. Kunnen we nog een periodetitel in de wacht slepen of een vervangende periode overnemen van de kampioen. Veel is afhankelijk wat Westlandia blijft doen. De 2e paasdag zal meer duidelijkheid geven. Westlandia speelt dan de inhaalwedstrijd voor de 2e periode tegen KMD.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok (geel, -83 Frank Vellekoop), Marcel Bruggeling, Tom Lobert (-80 Marcel Duijvesteijn) , Tim van der Meer, Ralph Heskes, Robin Westeijn, Leon de Brabander (A), Nick Peeters, Morad Naimi (-85 Nick van Rhee), Rubin Pavel

Van Dijk Brouwer Installatietechniek