Verkorte procedure tuchtzaken
maandag 17 maart 2014

Om in de eindfase van de competitie een eerlijker verloop te waarborgen, is vanaf 15 maart tot aan het einde van elk seizoen de verkorte procedure van kracht. Deze verkorte procedure is van toepassing op alle wedstrijden die vallen in de categorie A van zowel veldvoetbal als zaalvoetbal (voor S.V. Honselersdijk zijn dat de teams van S1, S2, A1, B1, D1 en alle bekerwedstrijden: alleen S5 speelte deze nog. red.).

Deze procedure geldt als een wedstrijd niet is gespeeld of niet is uitgespeeld, er gemotiveerd aangifte is gedaan van een niet-gerechtigde speler of er sprake is van ernstige ongeregeldheden vóór, tijdens of na de wedstrijd waarbij het districtsbestuur van de KNVB verzoekt om toepassing van de verkorte procedure.

Om het voor de tuchtcommissie mogelijk te maken snel uitspraak te doen moeten alle rapporten en verklaringen dan binnen één werkdag na de wedstrijd op het bondsbureau of districtskantoor aanwezig zijn. De verklaringen kunnen naar de voor tuchtzaken bekendgemaakte e-mailadressen worden gestuurd (district-tuchtzaken@knvb.nl.). De tuchtcommissie doet daarna zo snel mogelijk uitspraak.

jem-id