S.V. Honselersdijk wint maar verliest 2 belangrijke spelers.
zondag 9 maart 2014

S.V. Honselersdijk deed wat het moest doen, dat was winnen van KMD, en bleef daardoor in het spoor van Westlandia. Het behaalde zijn 10e overwinning op rij, maar verloor ook Ralph en Loek voor een aantal wedstrijden. Beide spelers kregen onterecht de rode kaart toegespeeld. Het zeer onsportieve KMD was niet opgewassen tegen het sterkere S.V. Honselersdijk. Vooral na de 2-0 achterstand raakte KMD aan het eind van de wedstrijd zeer gefrustreerd. Van enig respect was niets meer te merken. Trainer Roy Wasmus had zijn spelers niet meer in hand.

Eerste helft
De wedstrijd werd vooraf als een echte kraker toebedeeld, maar daar was totaal geen sprake van. KMD kwam totaal niet in de wedstrijd voor. Het was lang niet bij machte om het de Dijkse verdediging moeilijk te maken. En mocht er een bal in het strafschopgebied vallen, dan was de bal voor de zeer sterk keepende Tom van Schie. Het eerste kwartier was de Dijk de betere ploeg. Kans was er voor Rico na een een-tweetje met Jeroen. Echter voor de keeper kreeg hij de bal niet lekker mee zodat de kans verloren ging. Na een kwartier kwam er meer druk vanuit de KMD defensie. In de 15e minuut een snelle aanval van KMD. Tom Lobert werd vastgehouden, maar scheidsrechter Broeckaert liet doorspelen. De voorzet kon gelukkig door Loek nog tot corner verwerkt worden. Van echt goed voetbal was geen sprake. Aan beide kanten werd voor elke meter geknokt, maar echte kansen werden niet gecreëerd. In de 29e minuut was het toch S.V. Honselersdijk die op voorsprong kwam. De corner van Jeroen werd weggewerkt, maar net buiten het strafschopgebied knalde Kenan de bal snoeihard in, 0-1 (foto 3). Hierna werd de wedstrijd onvriendelijker. Vooral nadat Kenan zijn een gele kaart kreeg.

De spelers van KMD gingen na elk duel met Kenan theatraal naar de grond, om te proberen Kenan zijn 2e kaart aan te smeren. Hier trapte scheidsrechter Broeckaert niet in. In de 47e minuut een grote kans voor Loek na een vrije trap van Ralph. Zijn schot ging net over.

Tweede helft
De tweede helft begon niet veel beter. Aan beide kanten werd vaak de lange bal gehanteerd, die vaak op niets uit liep. In de 60e minuut was het Morad op links die aangetikt werd. De vrije trap werd snel genomen door Morad op Ralph. Ralph sneed het strafschopgebied binnen en knalde de bal binnen, 0-2 (foto 6). Hierna was er van respect weinig te merken. In de 70e minuut speelde S.V. Honselersdijk de bal over de zijlijn, na een blessure van een KMD’er. Hierna ontspoorde het duel. KMD’er Jesse de Waard weigerde de bal terug te geven. Het publiek was daar ook zeer verbaasd over. Loek kon de bal nog tot corner verwerken.

Scheidsrechter Broeckaert lastte een afkoelingsperiode van 10 minuten in. Daarna kwamen de spelers het veld weer op en kreeg Daan van Rossum de rode kaart, maar tot verbazing van iedereen, kreeg Ralph ook de rode kaart. Met 9 tegen 9 man ontstond er veel ruimte en kreeg het op de counter spelende S.V. Honselersdijk grote kansen. Kansen waren er voor de ingevallen Nick Peeters en Morad. Aan het einde van de wedstrijd was het Leon die op rechts langs de zijlijn er vandoor ging, maar onderuit werd gehaald door Rob Vrijmoed, die net terug kwam van een lange schorsing. Hij had al een gele kaart en kon met zijn 2e gele kaart ook vertrekken. Dit gebeurde vlak voor de dugout van KMD. De reserve spelers van KMD “hielpen” Leon een handje en rolden hem het veld weer in en overgoten hem met een frisdrank. Scheidsrechter Broeckaert vond het genoeg vandaag en trok er niets bij. Hij floot na 90 minuten deze, onwaardige westlandse derby af.

As zaterdag de topper tegen Westlandia. Wil S.V. Honselersdijk nog aanspraak maken op het kampioenschap, dan zal er zeker niet verloren mogen worden. Een aderlating voor trainer Piet Boon is dat hij bijna zijn hele middenveld moet missen. Dit wordt nog een hele puzzel voor de Dijkse trainer.

Opstelling:
Tom van Schie; Rico Kok, Marcel Bruggeling, Tom Lobert, Tim van der Meer; Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten (geel en rood), Ralph Heskes (rood); Kenan Muminovic (-70, Nick Peeters), Jeroen Vogels, Morad Naimi

Zoomin'