S.V. Honselersdijk geeft Spirit goed partij
zondag 9 februari 2014

Door alle regen van de afgelopen dagen, was het haast wel zeker, dat de wedstrijd tegen CION zou worden afgekeurd. De Vlaardingse formatie heeft te kampen met een erbarmelijk slecht veld en ligt nu al 3 wedstrijden achter. S.V. Honselersdijk kon zodoende niet de begeerde 2e periodetitel binnen halen. Een kleine kans was er nog wel, als KMD tegen Westlandia gelijk zou spelen.Ook deze wedstrijd werd afgekeurd. Gelukkig was er om half 1 nog een veld vrij op de Strijphorst. Zo kon de formatie van Piet Boon oefenen tegen de hoog geklasseerde 2e klasser Spirit.

Eerste helft
Zoals gezegd kon de Dijkse formatie toch de wei in tegen Spirit uit Ouderkerk aan den IJssel. Het was de thuisploeg die het initiatief nam. Het probeerde Spirit op eigen helft vast te zetten om de opbouw te verstoren. Dat lukte in beginsel vrij aardig, en het kwam zowaar een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Spirit. Maar Spirit is niet zomaar een ploeg en loerde op de foutjes van de dijkenaars. Die werden dan ook keihard afgestraft. Binnen een kwartier tijd tilde Spirit de stand naar 0-3. Tussendoor schoot Leon uit een voorzet van Jeroen op de paal. Na deze achterstand kwam de ploeg goed terug. Goed combinerend over vele schijven werden mooie aanvallen opgezet. Spirit kwam er niet meer uit. In de 35e minuut scoorde Nick uit een voorzet via zijn borst de 1-3. Even later werd de bal goed ingespeeld op Nick. Nick stuurde Jeroen op rechts weg en uit zijn voorzet scoorde Leon de 2-3.

Tweede helft
De 2e helft was net een paar minuten oud en Marcel begon aan een knappe opmars. Na goed tikwerk kwam de bal bij Ralph en slim maakte hij de gelijkmaker, 3-3. Hierna was het S.V. Honselersdijk die het spel dicteerde. Het gaf weinig meer weg maar vergat alleen te scoren.

Vlak voor tijd 2 levensgrote kansen voor de overwinning. Foto 5 was Tom Lobert dicht bij een doelpunt, en even later was een niet te missen kans voor Morad. De bal echter raakte de lat (foto 6) en zo bleef de score op 3-3 en floot scheidsrechter Steven van Erven voor het einde van de wedstrijd.

Opstelling:
Tom van Schie; Pawel Rubin (-30, Ralph Heskes), Nando Kok (-45, Tom Lobert), Rico Kok (-70, Nando Kok), Marcel Bruggeling; Tim van der Meer, Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten (-60, Pavel Rubin); Jeroen Vogels, Nick van Rhee, Morad Naimi

Condubouw