Opmerkelijk: 8 (!) eigen goals
woensdag 12 februari 2014

De Italiaanse voetbalbond (FIGC) is een onderzoek gestart naar onregelmatigheden in de regionale bekerwedstrijd tussen Borgata Terrenove en Bagheria, in het kader van de Coppa Sicilia. Het duel eindigde in liefst 14-3 voor Borgata Terrenove, dat tien minuten voor tijd 4-3 voorstond.

De ontmoeting tussen Borgata Terrenove en Bagheria was het slotduel in een groep waar ook Partinicaudace toebehoorde. Bagheria had minimaal een punt nodig, maar kreeg binnen no-time twee doelpunten tegen: 5-3 en 6-3. De voetballers van Borgata Terrenove konden hun ogen daarna niet geloven. Drie spelers van Bagheria maakte gezamenlijk acht eigen doelpunten: van 6-3 naar 14-3.

Door de eindstand eindigde Borgata Terrenove op doelsaldo boven Partinicaudace. “Tot op een zeker moment was er sprake van een wedstrijd. Daarna was het een circusvoorstelling”, erkende Borgata-coach Ignazio Chianetta. “Hun aanvoerder vertelde mij dat ze wilden dat wij boven Partinicaudace zouden eindigen.” Het betreft drie clubs die uitkomen op het achtste niveau van Italië.

jem-id