Piet Boon ziet nog genoeg uitdagingen
woensdag 5 februari 2014

In de winterstop verlengde hoofdtrainer Piet Boon zijn contract met een jaar. Ondanks enkele aanbiedingen blijft hij samen met assistent- en tweede elftal trainer Frank van Zijl de selectiespelersgroep ook in het seizoen 2014-2015 trainen en coachen.

“Eind vorig jaar heeft v.v. Naaldwijk naar me gevraagd en ik ben op gesprek bij HVC’10 geweest; twee tweedeklassers. Bij Naaldwijk heb ik geen gesprek gehad en ondanks dat ik afkomstig ben van één van de fusiepartners van HVC’10, v.v. Hoek van Holland, kreeg ik geen goed gevoel van dat gesprek. Ik ben een ambitieuze trainer en wil graag hogerop, maar ik moet wel het gevoel hebben dat er nog groei binnen een club mogelijk is. Dat gevoel heb ik absoluut bij S.V. Honselersdijk. De organisatie rondom de selectie is prima in orde; voor een zaterdag derdeklasser uniek. Menig Westlandse club kan daar jaloers op zijn. En het belangrijkste is dat de spelersgroep ook met mij verder wil, wat ik een absolute voorwaarde vind om bij een club door te gaan. De sfeer in de spelersgroep is uitstekend, de samenwerking met Frank is dat ook, en het eerste en tweede elftal doen mee om de hoofdprijzen.

Wat willen we nog meer? Het eerste staat nu bovenaan en het tweede werd zaterdag tweede periodekampioen. We kunnen allebei nog promoveren. De concurrentie is met de terugkeer van geblesseerden en geschorsten, de komst van enkele A-jeugdspelers dit seizoen en Pawel Rubin na de winterstop groter geworden. Voor mij als trainer is dat een luxe. We hebben een goede spelersgroep, maar ik kan er maar 11 opstellen. Dan zul je met teleurgestelde spelers te maken krijgen. Het is zaak om daar als individuele speler en als groep op een goede manier mee om te gaan. Dat gebeurt ook. We hebben een fantastisch trainingskamp in Benidorm gehad. Iedereen heeft zich daar ook goed gemanifesteerd. Er viel geen enkele wanklank, de accommodaties waren schitterend, we zagen er herkenbaar uit en iedereen was overal op tijd. De komst van een groep supporters was geweldig. We hebben nog een voetbalquiz voor ze georganiseerd. Een trainingskamp om nooit te vergeten. Wat mij betreft volgend seizoen voor herhaling vatbaar. Maar dat laat ik over aan de spelersgroep. Tilburg is ook goed.”

Foto:
Piet Boon blijft hoofdtrainer!

Sosef & v/d Knaap