Wedstrijdverslag: S.V. Honselersdijk oefent tegen Naaldwijk
zondag 12 januari 2014

Op Spaanse bodem werd afgelopen week hard gewekt voor de start van de 2e competitiehelft. In Benidorm werd door Piet en Frank een programma voorgeschoteld, waar maar weinig ruimte in zat, om zich in de Spaanse badplaats uit te leven. Van uitrusten was geen sprake, vandaag stond al weer een oefenprogramma tegen Naaldwijk op het programma.

Eerste helft

De eerste helft ging het moeizaam bij de dijkenaars. De balsnelheid was te laag om het Naaldwijk moeilijk te maken. Naaldwijk hield het goed gesloten, waardoor de bal veelal aan Dijkse kant veel te snel werd ingeleverd.

In de 15e minuut was het Naaldwijk die door mocht gaan na gemeend buitenspel. De kans werd benut door de Naaldwijkers, 1-0. Het laatste kwartier van de eerste helft bood wat kleine kansje, waaronder een schot voorlangs van Nick Peeters en een schot van Loek op het doel.

Tweede helft

De 2e helft had S.V. Honselersdijk het betere van het spel. Het drong Naaldwijk ver terug op eigen helft. Naaldwijk kwam er maar sporadisch uit, maar wel loerend op de kansjes. De aanvallen aan dijkse kant waren dreigender, maar eenmaal bij het overvolle Naaldwijkse doel liepen deze stuk. In de 68e minuut was het onnodig balverlies aan dijkse kant. De ver opgedrongen verdediging werd uitgespeeld door de Naaldwijkers . Alleen voor keeper Tom van Schie stond het 2-0.

Even later bracht een tegen goal de spanning weer terug. Een mooie voorzet van Ralph bereikte de vrijstaande Nick Peeters en deze kon vrij inkoppen, 2-1. Een slotoffensief werd nog ingezet maar resulteerde niet in doelpunten. Aan de andere kant kreeg Naaldwijk nog een penalty wegens hands (foto 4) en dat betekende de eindstand 3-1. Rest mij nog te melden dat in deze wedstrijd 2 debutanten in het veld stonden nl Pavel (foto 2) en Robbin Westein (foto 3)

Opstelling

Tom van Schie, Pavel, Tom Lobert (-45 Tim van der Meer), Marcel Bruggeling, Leon de Brabander (-80 Robbin Westein), Loek Grootscholten, Ralph Heskes, Jeroen Vogels (-45 Nando Kok), Nick Peeters, Nick van Rhee, Morad Naimi

Sosef & v/d Knaap