Club van Honsel bezoekt Verkade Klimaat
maandag 25 november 2013

Onder aanvoering van voorzitter Alex Prins was de Club van Honsel afgelopen vrijdagavond te gast in het nieuwe pand van één van haar leden Verkade Klimaat aan de Turfschipper 2 in Wateringen. Het internationale Verkade Klimaat realiseert voor tuinbouwbedrijven, de utiliteitsbouw en de industrie, en in particuliere woonhuizen het ideale klimaat, warm of koud, op technisch installatie gebied. De Club van Honsel realiseert het ideale financiële klimaat voor de voetbalvereniging S.V. Honselersdijk, zodat de voetbalclub op aanvraag extra dingen en activiteiten op sportief gebied met haar leden kan ondernemen.

Het ledental van de Club van Honsel is inmiddels de 50 gepasseerd, wat de voetbalclub natuurlijk een aardig centje extra oplevert. Prins: "In het belang van de S.V. Honselersdijk moet het niet bij 52 leden blijven blijven. We willen groeien." De leden van de Club van Honsel ondernemen als club ook onderling ‘business to business’ activiteiten. In dat kader gaf directeur Ronald Verkade van Verkade Klimaat vrijdagavond een rondleiding door het nieuwe bedrijfspand. Alvorens het gezelschap, dat uit meer dan de helft van het aantal Club van Honsel leden bestond, werd rondgeleid hield Verkade een inleidende voordracht. Het familiebedrijf bestaat inmiddels 80 jaar. De huidige directeur nam ruim 20 jaar geleden het stokje over van zijn vader, die het destijds weer van zijn vader had overgenomen. De kiem van een inmiddels langdurende vriendschap tussen Prins en Verkade werd in hun jeugdjaren gelegd. “Ik ben met voetballen bij de S.V. Honselersdijk begonnen. Daar heb ik van mijn 6e tot mijn 16e gekeept. Daarna ben ik pas gaan spelen en heb ik het nog tot eerste elftalspeler geschopt”, zegt Verkade, die daarin wordt bijgevallen door Prins. “Ik heb hem destijds gevraagd om bij KMD, waar ik speelde, te komen voetballen. Zijn eerste reactie was dat hij nooit voor een andere voetbalvereniging dan S.V. Honselersdijk zou keepen. Maar Ronald kwam toch naar KMD. Maar hij hield woord, want Ronald heeft nooit meer gekeept. Ik heb hem nu ook weer terug naar S.V. Honselersdijk gehaald.”

Het verzoek om lid te worden van de Club van Honsel kon Verkade niet weerstaan. “Alex heeft zijn drie kinderen bij S.V. Honselersdijk voetballen. Ik woon in Kwintsheul. Mijn zoon voetbalt bij Quintus. Ik ben er elftalleider van mijn zoon, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan hè.” De voorlaatste locatie van zijn bedrijf was schuin tegenover zijn woonhuis. “Dat pand werd te klein. Met het bedrijf dat hiervoor in ons huidige pand zat hebben we geruild. We zitten hier prima en dicht op de snelweg, waardoor we snel op weg naar onze klanten kunnen zijn.” Iedere werkdag begint voor Verkade om 7:00 uur. “Ik ben altijd als eerste op de zaak, tenminste als ik niet in het buitenland voor zaken vertoef. Wanneer iedere medewerker komt binnendruppelen beginnen we hier in de bedrijfskantine met een echte bak koffie. Niet zo’n bakje automatenkoffie, wat we ook wel hebben hoor, maar gewoon om de juiste sfeer te creëren. De sfeer die ik ook bij de Club van Honsel ervaar. We zijn goed bezig voor de S.V. Honselersdijk.” De ontvangst van de Club van Honsel was met een drankje in de bedrijfskantine, waaraan na de rondleiding nog een hapje en weer een drankje werd toegevoegd. “Zoals het een goed gastheer betaamt”, aldus Verkade.

Ook lid worden van de Club van Honsel?
Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich voor meer informatie bij het bestuur van de Club van Honsel melden via Carola van Kester, Jack Poot, Henk van Renesse of Alex Prins.

Zie óók de de speciale webpagina.

Sosef & v/d Knaap