S.V. Honselersdijk doet goede zaken
zondag 6 oktober 2013

S.V. Honselersdijk is op de ranglijst weer een paar plekjes geklommen, na de 2-1 de overwinning op Ariston’80. De concurrentie verloor punten en zodoende staat S.V. Honselersdijk op een gedeelde 2e plaats met 1 punt achter op Westlandia.

Eerste helft
Op het mooie complex van de TU Delft trad de S.V. Honselersdijk voor het eerst aan tegen de studenten van Delft. De studenten hadden er schijnbaar zin in gezien de indrukwekkende jel voor de wedstrijd

S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd en had meteen een veldoverwicht. Er werd lekker gecombineerd van achter uit en dat leidde tot een aantal kansjes voor het goal van Ariston’80. In de 5e minuut een mooi een-tweetje tussen Morad en Rico. De voorzet bereikte op links de vrijstaande Tim maar zijn schot ging maar net naast. Het was in deze fase afwachten wanneer een openingsgoal zou vallen voor de Dijk. De druk werd groter en groter. De stug verdedigende thuisploeg gaf weinig ruimte weg zodat de beslissende eindpass nog even op zich liet wachten. In de 20e minuut was het dan zover. Na een schitterende aanval werd Ralph volledig vrijgespeeld en gaf de keeper van Ariston’80 het nakijken, 0-1. Niet veel later werd Ralph weer vrijgespeeld. Tim kaatste op Kenan en deze legde de bal breed op Ralph. Zijn schot belandde buiten bereik van de keeper op de binnenkant van de paal en zo het veld weer in. Er werd weinig weggeven door de Dijkse verdediging behalve een aantal corners. In de 25e minuut kreeg de thuisploeg een corner te nemen. De verdediging stond niet goed opgesteld bij deze corner. Achterin stonden een paar aanvallers van Ariston’80 vrij en waaruit dan ook ongehinderd gescoord werd, 1-1. De druk om weer op voorsprong te komen vertaalde zich in veelal slordigheden. Passes kwamen niet meer aan en er was veel balverlies. In plaats van het veld breed te houden, liepen de spelers uit positie, waardoor het moeilijk was om spelers aan te spelen.

Op een goed moment kwam toch de verdiende voorsprong. Kenan werd door Morad goed aangespeeld. Kenan draaide goed weg van zijn tegenstander en schoot knap met links in de verste hoek, 1-2. Veel ruimte lag er ook op links waar Leon vaak ongehinderd kon opkomen. In de 42e minuut weer zo’n aanval op links via Leon. Zijn voorzet bereikte Ralph, maar hij schoot net naast. Vlak voor rust een kans voor Ariston’80 maar Tom Lobert was er als de kippen bij, om deze weg te werken.

Tweede helft
De 2e helft had weinig meer om het lijf. De Dijk was het meeste van de tijd in balbezit maar had niet het vermogen om de verdediging van Ariston’80 echt lastig te maken. In het eerste kwartier van de 2e helft gebeurde er dan ook vrijwel niets. In de 60e minuut probeerde Ariston’80 uit te verdedigen maar Loek greep goed in. Hij gaf een pass direct op Kenan die richting doel nog net kon uithalen maar net naast schoot (foto 5). Er volgden nog een paar kansjes maar deze werden niet benut.

En zolang de marge nog maar 1 doelpunt is blijft het spannend en oppassen geblazen. Eén uitval en de stand staat weer gelijk. Maar zover liet de Dijk het niet komen. Het sterke centrale duo Tom en Marcel hadden het verdedigend goed voor elkaar. Keeper Tom van Schie had daarom ook een rustige middag. Zo bleef S.V. Honselersdijk redelijk eenvoudig overeind tegen de Delftse studenten.

Aanstaande zaterdag thuis de derby tegen KMD. Dit wordt een geheel andere wedstrijd dan de voorgaande. Hier zal getoond moeten worden dat we bovenin mee kunnen draaien.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok, Tom Lobert, Marcel Bruggeling, Leon de Brabander (A), Ralph Heskes, Loek Grootscholten, Tim van der Meer (-70 Roy Steekelenburg), Kenan Muminovic, Jeroen Vogels, Morad Naimi

Van der Meer verzekeringen