S.V. Honselersdijk scoort erop los
zondag 22 september 2013

Onder de rook van het AHOY complex moest ons eerste tegen SC Zuiderpark. SC Zuiderpark mistte de vaste keeper. Vorige week tegen GDA kwam de keeper in botsing met een tegenstander en moest per brancard het veld verlaten. Vandaag stond de keeperstrainer zelf onder de lat, bij gebrek aan een reserve keeper.

Eerste helft
Het najaarszonnetje trok toch nog heel wat Honselse toeschouwers richting sportpark de Vaan in het Rotterdamse Zuiderpark. Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Fonseca was het al snel duidelijk. S.V. Honselersdijk zocht de aanval, terwijl SC Zuiderpark het bij uitvallen hield. In de 7e minuut had dit bijna effect voor de thuisploeg. Op links kwam de linksbuiten alleen op keeper Martijn af. Een mooie redding voorkwam een vroege achterstand. Ook in deze wedstrijd moest S.V. Honselersdijk het spel gaan maken. Net als de 2 voorgaande competitie wedstrijden zakte ook deze tegenstander snel terug op eigen helft. Het zoeken naar de juiste opening viel vanmiddag ook niet mee. De bal werd wel netjes rondgespeeld maar zodra de punt van de aanval werd gezocht, leidde dit tot veel balverlies. Waar het wel lukte waren de zijkanten, want daar lag de ruimte. In de 14e minuut werd voor het eerst de keeper getest. Een schot van Ralph werd maar half gehouden door de keeper, net voor de doellijn had hij de bal toch nog te pakken. Vooralsnog had de interim keeper het nog niet moeilijk gehad.

In de 30e minuut een grove overtreding van achteren op de achillespees van Ralph. Scheidsrechter Fonseca stond er vlak bij en trok gelijk rood. Het tot dan toe sportieve wedstrijd sloeg om en de gemoederen liepen af en toe hoog op bij onze tegenstander. In de 36e minuut moest dan SC Zuiderpark voor het eerst buigen. Tim werd goed aangespeeld in het strafschopgebied en liet de keeper kansloos: 0-1. Even later een mooie pass van Michel op Morad. In het beruchte 16m gebied werd Morad omver getrokken en was een penalty de juiste beslissing. Morad nam de strafschop zelf en wachtte totdat de keeper een hoek koos, hij scoorde zo de 0-2 (foto 2).

Tweede helft
De licht geblesseerde Marcel liet zich in de rust vervangen door Roy. De 2e helft werd een waar kaartenfestival voor SC Zuiderpark. Waar onze jongens zich bezig hielden met voetballen, lag onze tegenstander meer in de clinch met de scheidsrechter. De druk op de achterhoede van SC Zuiderpark werd na de rust flink opgevoerd. Onder aanvoering van de hardwerkende Loek werden vele mogelijkheden gecreëerd. Open kansen werden jammer genoeg veelal tenietgedaan.

De Dijkse verdediging stond vanmiddag als een dijk en er werd weinig weggegeven. Het duurde tot de 62e minuut voordat we SC Zuiderpark echt op de knieën hadden. Het was Roy zelf die met een fraaie actie de bal op de paal schoot maar de rebound zat er wel in, 0-3. Een paar minuten later was het Roy die op rechts de diepte inging. In het strafschopgebied draaide hij weg van zijn tegenstander en legde de bal breed op Jeroen. Dit kansje liet Jeroen niet onbenut en scoorde de 0-4 (foto 5). Het ging nu snel met de doelpunten. In de 68e minuut een steek pass van Morad op de rechts meegekomen Ralph. Zijn voorzet bereikte het hoofd van Roy en dat was 0-5. In de 70e minuut een rode kaart voor SC Zuiderpark speler vanwege natrappen op Tom.

Met 9 nog man was het geen houden aan voor de thuisploeg. De trein van S.V. Honselersdijk denderde door. Een kwartier voor tijd maakte Ralph na een mooie aanval de 0-6. Invaller Nando stond nog geen minuut in het veld en hij scoorde met het koppie de 0-7. Een harde overtreding op de enkels van Roy betekende de 2e gele kaart voor zijn tegenstander en hij kon ook met rood vertrekken. Commentaar op de scheidsrechter leverde nog een rode kaart op voor de Zuiderparkers en zodoende stonden zij nog maar met 7 man op het veld. In blessure tijd pikte Kenan toch nog zijn doelpuntje mee zodat de eindscore 0-8 was.

As zaterdag thuis tegen CION. De ploeg van trainer Piet heeft, na de valse start, de weg naar boven weer gevonden. Laten we hopen dat ze dit doorzetten.

Opstelling
Martijn van der Hoek, Michel van Giesen, Tom Lobert, Marcel Bruggeling (-45 Roy Steekelenburg), Leon de Brabander (A), Ralph Heskes, Loek Grootscholten (-80 Nando Kok), Tim van der Meer, Kenan Muminovic, Jeroen Vogels, Morad Naimi (-80 Robbie Brabander)

Condubouw