Een bakkie met Piet Boon
woensdag 4 september 2013

via haagsamateurvoetbal.nl: en een bakkie met… Piet Boon, trainer S.V. Honselersdijk: “Wij zijn klaar voor de tweede klasse”.

Naam: Piet Boon

Leeftijd: 47

Partner: Ik ben al 24 jaar getrouwd met Sylvia, we hebben twee voetballende zoons (een 18 jarige bij HVC’10 en een 20 jarige bij Westlandia).

Opleiding en beroep: Ik heb de HAVO gedaan. Sinds 1995 ben ik werkzaam bij Maersk Line te Rotterdam als Logistiek Supervisor.

Laatste gelezen boek: Ik ben geen echte lezer en als ik een boek pak is het de biografie van Clarence Seedorf of Zlatan Ibrahimovic.

Muziek: Rob Stewart en U2. Ik ben laatst nog bij een concert van Rob Stewart geweest en dat was en één woord geweldig.

Eten: Ik eet graag Italiaans.

Vakantie: We gaan graag naar Spanje of Griekenland.

Welke club wordt kampioen van Nederland en waarom? Laat ik voorop stellen dat ik een Ajacied ben, maar op dit moment maakt PSV een sterke indruk op mij.

Getrainde voetbalclubs: Ik ben bij Hoek van Holland begonnen als trainer van de F-jes en E-tjes. Vervolgens ben ik naar Westlandia gegaan en daar begonnen als trainer van de C-jeugd selectie. Daarna twee jaar de B-jeugd selectie om later assistent trainer te worden van de A-senioren selectie. Vijf jaar naast hoofdtrainer Wilfred van Leeuwen en Marten Glotzbach. Sinds 2011/2012 ben ik trainer van SV Honselersdijk.

Hobby naast het voetbal: Ik ga graag uit eten met een lekker wijntje erbij.

Karakter: Ik ben een relativerende, fanatieke persoon die het maximale eruit wil halen en altijd alles wil winnen.

Hoogtepunt als speler: Als C-junior heb ik met de Haagse selectie een voorwedstrijd mogen spelen in de Kuip, dat maakte als kleine jonge een grote indruk op mij. Als tweede jaars A-junior heb ik een gesprek gehad bij Sparta Rotterdam met Barry Hughes, maar vanwege school en mijn vrienden ben ik bij Hoek van Holland gebleven. Daar heb ik nu nog steeds spijt van. En één keer ben ik Westlands topscorer geworden.

Dieptepunt als speler: Dat ik tijdens de kampioenswedstrijd met Hoek van Holland tegen HWD niet mocht invallen. Ik ben daarna ook gelijk gestopt met voetballen.

Hoogtepunt als trainer: Ik ben als assistent trainer van Westlandia kampioen geworden in de zondag hoofdklasse.

Dieptepunt: Dat was als trainer van Westlandia, we pakten eerst in Leidschendam de periodetitel. ‘s Avonds hadden we een leuk feest gehad bij de Hoge Bomen met de selectie. Dan hoor je een paar uur later dat selectiespeler Nees Pellikaan op weg naar huis bij een auto ongeluk om het leven is gekomen. Ik krijg er nu nog steeds kippenvel van.

Hoeveel uur week ben je voor de club bezig?: 20 á 25 uur.

Hoe zie je je team graag voetballen?: Ik wil dat mijn team het initiatief nemen in het veld en altijd gaat voor de overwinning.

Ambitie als voetbaltrainer?: Op korte termijn S.V. Honselersdijk naar een hoger niveau brengen. Ik wil graag over één of twee jaar gaan beginnen met Trainer/Coach 1.

Wat vind je van het geweld van de laatste tijd in en rondom het veld?: In één woord schandalig. Ik vind dat er harder gestraft moet worden. Spelers weten heel goed wat wel en niet mag binnen de lijnen.

Hebben jullie voldoende kwaliteit om mee te draaien in de top van de 3e klasse?: Zeker weten.

Wie wordt kampioen in de 3e klasse?: De kanshebbers voor de titel zijn: Westlandia, Die Haghe, KMD en natuurlijk S.V. Honselersdijk. Volgend jaar bestaat S.V. Honselersdijk 50 jaar en dan zou het mooi zijn dat we dat feestje gaan opluisteren met de titel. Als outsider zie ik GDA ook ver komen.

Wat zou je nog kwijt willen over het voetbal bij S.V. Honselersdijk?: Ik ben trost op de vele vrijwilligers, die veel over hebben voor de club. S.V. Honselersdijk is op alle vlakken klaar voor de tweede klasse.

(geschreven door Willem Lenting van Het Haags Amateurvoetbal.nl)

Condubouw