Verslag bekerwedstrijden
zondag 1 september 2013

Trainer Piet Boon staat voor een uiterst moeilijke opgave om zijn team voor de eerste competitiewedstrijd weer op het goede spoor te krijgen. Alle 3 de bekerwedstrijden gingen verloren en de manier waarop baart nogal wat zorgen.

Eerste bekerwedstrijd
S.V. Honselersdijk – Schipluiden 1-5
Tegen 1e klasser Schipluiden had S.V. Honselersdijk weinig in te brengen. Binnen een kwartier lagen er al 2 doelpunten in het net van keeper Izan. De thuis ploeg kwam daarna goed terug tot 2-1 door een doelpunt van Youri van de Borg.
De 2e helft was gauw om te vergeten en liep de achterstand snel op naar 1-5.

Opstelling:
Izan Barendse, Michel van Giesen, Tom Lobert (-75, Nick van Rhee), Marcel Bruggeling, Rutger Opperman, Leon de Brabander (A)(g), Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Joey Brouwer, Youri van de Borg, Azzedine el Khalifi

Tweede bekerwedstrijd
TAC’90 – S.V. Honselersdijk 3-1

Na veel zoekwerk wisten de weinige supporters de ingang van TAC’90 te vinden. Het was ook weer een wedstrijd om gauw te vergeten. De zondagtak van TAC’90 komt ook uit in de 3e klasse en straalde meer agressie en passie uit dan de Dijkse formatie. De veel op één lijn opererende verdediging ging na 15 minuten in de fout. Een speler van TAC’90 mocht alleen op keeper Martijn af gaan en scoorde de 1-0. Hoewel S.V. Honselersdijk veel in balbezit was, kwam men niet veel in de buurt van de keeper van TAC’90. In de 33e minuut mocht S.V. Honselersdijk een penalty nemen na hands in het strafschopgebied. Leon schoot raak en tekende voor 1-1.

De 2e helft was maar net een paar minuten oud en het ging volledig mis in de verdediging van de Dijk. Na een aantal foutjes en aannames was het bijna raak voor de thuisploeg. In de 5e minuut was het dan toch raak. Na vasthouden in het strafschopgebied lag de bal op de penaltystip in het voordeel van TAC’90 en dat betekende 2-1. Wat S.V. Honselersdijk ook daarna probeerde, het wist zich geen vuist te maken tegen het stug verdedigende TAC’90. Het was jammer dat sommige spelers zich af en toe lieten gaan en onnodig tegen gele kaarten op liepen. In de slotminuten werd het nog 3-1 voor de thuisploeg.

Opstelling:
Martijn van der Hoek, Rico Kok, Tom Lobert (g), Marcel Bruggeling (g), Leon de Brabander (A), Nando Kok, Loek Grootscholten, Frank Vellekoop, Joey Brouwer (g), Kenan Muminovic, Youri van de Borg (-75, Jilles de Groot)

Derde bekerwedstrijd
S.V. Honselersdijk – SEV 3-4

De laatste van de bekerwedstrijden werd er aangetreden tegen SEV uit Leidschendam. De degradant uit de 2e klasse liet een goede indruk achter bij Schipluiden en TAC’90 dus dat kon een mooi potje worden. Dit was tevens ook de laatste wedstrijd vóór de competitie en dus de laatste gelegenheid van trainer Piet Boon om het een en ander uit te proberen.
Maar het eerste half uur mocht de ploeg blij zijn dat de stand maar 0-1 was. De zwak opererende Dijkse formatie had moeite de bal in de ploeg te houden en na balverlies was de omschakeling van de ploeg heel moeizaam. De op één lijn spelende ploeg had geen antwoord op het snel counterende SEV. Tot 3x toe stonden de SEV spelers alleen voor keeper Martijn. De 4e keer na 25 minuten was het wel raak, 0-1.

Hierna kwam het tot een offensief van de thuisploeg. Een diepte pass van Leon op Ralph werd verkeerd beoordeeld door een SEV verdediger en de bal kwam voor de voeten van Ralph terecht. Deze haalde hard uit en scoorde de 1-1. Een paar minuten later een opstootje. Joey, plaaggeest voor de verdediging van SEV, werd keihard onderuit gehaald en de SEV speler kon met rood vertrekken. Net voor rust een corner van Leon. In eerste instantie werd deze weggewerkt maar de 2e keer ging de bal via de verdediger in het doel, 2-1.
De 2e helft zou het dan afgemaakt moeten worden tegen 10 man van SEV, maar dat verliep heel anders. SEV schakelde een tandje bij en bleef gemakkelijk met 10 man overeind. Na weer een zwakke omschakeling stond het na een paar minuten al weer gelijk, 2-2. Hierna ging het spel op en neer. Morad werd in de 65e minuut ingebracht voor Kenan. De spits was herstellende van een gebroken enkel en mocht wat minuutjes mee doen. Na 10 minuten was Morad alleen doorgebroken en scoorde in de korte hoek, 3-2. Hierna wat wissels en ook Jeroen kon zijn minuutjes maken. Vlak voor tijd kreeg SEV een penalty te nemen na een optelling volgens de scheidsrechter van overtredingen en stond de stand weer gelijk. In blessure tijd gaven we de overwinning onnodig toch weer weg en verloren we ook de 3e bekerwedstrijd met 3-4.
As zaterdag de eerste competitiewedstrijd uit tegen Quick Steps. Laten we hopen dat het spreekwoord “een slechte generale voor een goede repetitie” uitkomt.

Opstelling:
Martijn van der Hoek, Rico Kok, Tom Lobert (g), Marcel Bruggeling, Leon de Brabander (A), Tim van der Meer (-80, Youri van de Borg), Loek Grootscholten, Ralph Heskes, Robbie Brabander (-75, Jeroen Vogels), Joey Brouwer, Kenan Muminovic (-65, Morad Naimi),

Van der Meer verzekeringen