Honselersdijk niet opgewassen tegen Soccer Boys
zondag 11 augustus 2013

S.V. Honselersdijk was vandaag niet bij machte om het Soccer Boys echt moeilijk te maken. De thuisploeg speelde niet best en verloor verdiend met 5-2.

Eerste helft
Al gauw bleek dat Soccer Boys niet zomaar voor een oefenwedstrijdje naar de Dijk kwam. De ploeg uit Bleiswijk pakte de wedstrijd zeer serieus aan.

Verdedigend stond het als een huis bij Soccer Boys. Zodra de jongens van trainer Piet Boon maar een stap op de helft van Soccer Boys zette, werd er stevig ingegrepen en loerde de ploeg op de counter. In de 10e minuut had dit al effect en stond de ploeg al met 0-1 voor. Voor S.V. Honselersdijk was het dus zaak om geen onnodig balverlies te lijden want de uitvallen waren snel en gevaarlijk. In de 30e minuut kreeg S.V. Honselersdijk de 1e kans. Na een actie van Azzedine kreeg Leon 2 kansen achterelkaar voor de gelijkmaker maar zijn schoten waren te zacht en de keeper van Soccer Boys pareerde beide schoten. De counter hierna werd goed uitgespeeld door Soccer Boys en ze tilden de stand naar 0-2. Een paar minuten later was het dan toch raak voor de Dijk. Frank speelde Nick aan en zijn schot bracht de score terug naar 1-2. Weer een paar minuten later was de marge al weer 2 doelpunten. Uit een vrije trap werd door Soccer Boys op de paal gekopt en de rebound betekende 1-3. Vlak voor rust een fout in de verdediging en konden we rusten met een 1-4 achterstand.

Tweede helft
De 2e helft bleek een saaie helft. Het was de thuisploeg die het probeerde maar geen kans zag om de verdediging van Soccer Boys te doorbreken. Ze waren de meeste tijd wel in balbezit door de bal achterin rond te spelen. Voorin werd er te weinig bewogen waardoor het moeilijk was om de combinatie aan te gaan. Voor de toeschouwers werd het geen leuke wedstrijd om te zien. Kansen bleven dus uit. Door uit een voorzet in eigen doel te koppen kwam S.V. Honselersdijk terug tot 2-4. Een offensief leverde nog wel een paar kansjes op, maar dat gaf Soccer Boys ook de kans om uit te breken. Zij scoorden zodoende nog een keer tegen zodat de eindstand op 2-5 kwam.

Opstelling:
Tom van Schie; Michel Vogels (-75, Michel van Giessen), Marcel Bruggeling, Tom Lobert, Rutger Opperman (-75, Jilles de Groot); Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten, Frank Vellekoop; Azzedine El Khalifi, Nick van Rhee, Tim van der Meer.

Zoomin'