S.V. Honselersdijk wint zijn 1e oefenwedstrijd tegen Verburch
vrijdag 9 augustus 2013

S.V. Honselersdijk en Verburch hadden deze eerste oefenwedstrijd te maken met een aantal afwezige spelers, wegens vakantie. Trainer Piet Boon moest het dus doen zonder een aantal vaste krachten.
Voor de toeschouwers was het goed toeven langs de lijn. Onder een heerlijk avondzonnetje zagen de Dijkse aanhangers een redelijke 1e helft. De bal werd snel rond gespeeld en Verburch kwam er eigenlijk niet aan te pas. In de 10e minuut was het Ralph die vrij kon oplopen richting Verburch doel. Met een mooi lobje verschalkte hij de uit zijn doel komende Verburch goalie, 0-1. De score had in deze fase verder uitgebouwd moeten worden maar het grote veldoverwicht werd niet in de score zichtbaar. In de 30e minuut werd Verburch voor de eerste keer gevaarlijk voor het doel van Tom van Schie. Bij een aanval door het midden van de Dijkse verdediging was de spits net even te snel en werd vastgehouden. De scheidsrechter wees naar de penalty stip en dit kansje liet Verburch niet onbenut, 1-1.
De 2e helft was maar net begonnen en de bal lag wederom op de stip door vasthouden door een Verburch verdediger. Nick van Rhee sierde zijn debuut op door de penalty raak te schieten, 1-2. De wedstrijd zakte daarna naar een bedenkelijk niveau. In de 55e minuut kwam Verburch op gelijke hoogte door een foutje in de verdediging. S.V. Honselersdijk kreeg hierna nog wel de beste kansen. Onder andere een verkeerde terugspeelbal waar Nick goed tussen zat maar net niet wist te scoren. Vlak voor tijd een mooie steek pass van Frank op Jilles. Hier zat een luchtje van buitenspel aan en er werd ook voor gevlagd. De scheidsrechter liet echter doorspelen en Jilles kon zodoende in blessure tijd de winnende treffer aantekenen, 2-3. Zaterdag zijn de meeste spelers weer terug van vakantie en spelen zowel S1 als S2 tegen Soccer Boys.

Opstelling: Tom van Schie (-45 Izan Barendse), Michel Vogels, Niels Bransen (-45 Tom Lobert), Marcel Duijvenstijn (-45 Marcel Bruggeling), Rutger Opperman (-70 Niels Bransen), Frank Vellekoop, Ralph Heskes (A), Loek Grootscholten, Azzedine El Khalifi (-45 Tim van de Meer), Nick van Rhee, Jilles de Groot

Sosef & v/d Knaap