Kampioenswedstrijd A1
woensdag 8 mei 2013

A.s. zaterdag speelt de A1 (plaats 1) haar laatste competitiewedstrijd tegen de Koninkljk H.V.V. uit Den Haag (plaats 2). Van hun kant leeft de wedstrijd eens te meer en er is een voorbeschouwing op de website te lezen.

Vooraf is het heel duidelijk: de winnaar (of onze A1 of die van H.V.V.) is kampioen. Bij een gelijkspel zitten wij in de wachtkamer en zijn we afhankelijk van de laatste wedstrijd van H.V.V (25 mei, H.V.V. A1 - Die Haghe A1). Indien dat duel ook in een gelijkspel eindigt of indien Die Haghe A1 (nummer 3) wint, is Honselersdijk A1 ook kampioen. Bij winst van H.V.V. is H.V.V. dan toch de kampioen.

Die Haghe is door het verlies van afgelopen maandag tegen Velo A2 (1-2 voor Velo A2) reeds uitgeschakeld voor de titel.

In de competitie heeft de A1 inmiddels 17 wedstrijden gespeeld. Hiervan 2 verloren (HSV Escamp uit en Die Haghe thuis) en 2 gelijke spelen (H.V.V. uit en Die Haghe uit). De overige 13 wedstrijden zijn in winst omgezet met 77 doelpunten voor en 28 tegen (doelsaldo +49).

H.V.V. heeft 3 x gelijk gespeeld en 1 x verloren en heeft 69 doelpunten voor en 21 doelpunten tegen (doelsaldo +48). Zij hebben echter 1 wedstrijd minder gespeeld (zoals geschreven: die thuis tegen Die Haghe).

Scheidend trainer Jasper Steringa kan beschikken over een volledige fitte selectie en het team is (net als S2) al vele malen op een 2e plaats geƫindigd en willen nu weleens kampioen worden. Zij vragen daarbij de hulp van alle supporters van Honselersdijk, zodat de A1 sinds lange tijd (vraag webredactie: sinds 12 jaar?) weer eens kampioen wordt.

Laat HVV maar merken dat er in het hol van de leeuw niets te halen valt en kom onze jongens aanmoedingen. 11:30 uur Kick-off.

jem-id