Rectificatie: PPG en BKC wereldwijde kledingsponsors S.V. Honselersdijk JG1
woensdag 17 april 2013

Vorige maand werd op de clubwebsite gepubliceerd dat BKC en PPG kledingsponsors van de JG1 zijn. Abusievelijk werd echter verondersteld dat PPG stond voor een begeleidingsvorm van een voor de doelgroep bestemde zorginstelling. PPG staat echter voor Pittsburgh Plate Glass en een wereldwijd toonaangevende fabrikant van (o.a.) autolakken. Voor de hand liggend is de combinatie tussen een locale voetbalvereniging en een multinational niet, maar niets is minder waar! Een betrokken vader van één van de JG1 spelers Jan Sebel is werkzaam bij PPG Benelux.

De Pittsburgh Plate Glass Company (PPG) werd aanvankelijk als glasfabrikant opgericht in 1883, kent haar hoofdkwartier nog steeds in Pittsburgh in de deelstaat van de Verenigde Staten Pennsylvania en heeft haar Europese hoofdkwartier in Zwitserland in Rolle. Het uitgebreide productassortiment van PPG bevat producten voor zowel de autofabrikanten als de autoschadeherstelmarkt. Die producten worden door alle autofabrikanten gebruikt, en begeleiden een voertuig vanaf de eerste laklaag tot aan de sloop. In twee van de drie auto's in Europa en Noord-Amerika zit technologie en kennis van PPG. Dat maakt PPG tot de eerste keus van fabrikanten en autoschadeherstelbedrijven. De meer dan 80 jaar ervaring van PPG staat garant voor het voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van glans, duurzaamheid, snelheid, efficiency en gebruiksgemak. In meer dan 60 landen ondersteunt PPG de autoschadeherstelmarkt met de nieuwste kleuridentificatiemiddelen en een groot aanbod serviceproducten, die uniek zijn in de wereld. Binnen PPG Benelux is Sebel verantwoordelijk voor de Refinish markt in de provincie Zuid Holland.

Het familiebedrijf Boeters Ketel Constructie Honselersdijk (BKC) is in 1938 opgericht door de heer P.J. (Piet) Boeters. De activiteiten van het bedrijf bestonden toen uit grondstomen en handel in tuinbouwartikelen. In de jaren 60 is BKC begonnen met ketelreparaties en het vernieuwen van vlampijpen. Naast reparatiewerkzaamheden is BKC ook ketels gaan reviseren. Eind vorige eeuw is BKC gestart met het produceren van eigen ketels. Als familiebedrijf kan BKC bogen op drie generaties ervaring. BKC is al 70 jaar een vertrouwd adres voor nieuwe innovatieve ketels en ketelreparatie. Boeters Ketel Constructie B.V. heeft een uitgekiend totaalpakket aan ketels welke volledig aansluit bij de vraag vanuit de markt. Voor ketelreparatie staat het bedrijf dag en nacht klaar om eventuele problemen direct op te lossen. Het bedrijf heeft zich onder leiding van eerst Arie en daarna zijn zoon Rob Boeters, ontwikkeld tot dé leverancier van ketelhuisinrichtingen voor de glastuinbouwsector. Vanuit de bedrijfslocatie in Honselerdijk worden de producten wereldwijd geëxporteerd.

Foto's:
S.V. Honselersdijk JG1 zit er dan ook warmpjes bij met kleding van haar trouwe en op hun vakgebied wereldwijd bekende sponsors PPG en BKC.

jem-id