S.V. Honselersdijk koploper
zondag 14 april 2013

De derby tegen Westlandia werd terecht gewonnen door de S.V. Honselersdijk. Hoewel het laatste kwartier even billenknijpen was. Want wat Westlandia ook probeerde, de punten gingen toch mee naar de Dijk. Door de winst en de gestaakte wedstrijd tussen Duindorp S.V. en koploper MVV’27 (0-1) is S.V. Honselersdijk nu koploper.

Eerste helft
Voor Trainer Piet Boon was het een tegenvaller dat Marcel niet kon starten. Tijdens de warming up moest Marcel afhaken. Ook voor Marcel was het een tegenvaller. Jarenlang verdedigde hij de kleuren van Westlandia en nu moest hij op Sportpark de Hoge Bomen langs de kant de wedstrijd bekijken.

Westlandia opende sterk. In de 7e minuut mocht de Dijk van geluk spreken dat een kans hoog over het doel van keeper Martijn geschoten werd (foto1). Maar organisatorisch zat het bij S.V. Honselersdijk daarna goed in elkaar. Onder leiding van het sterke centrale duo Tom en Ralph werd er weinig meer weggegeven. Een smet op de wedstrijd was het wegsturen van Rico en zijn tegenstander Kevin Braber. Rico werd na een actie nagetrapt en nam het recht in eigen handen door Kevin Braber weg te duwen. Hij liet zichzelf vallen en beide konden na 13 minuten met rood naar de kleedkamer. Een terechte beslissing van scheidsrechter Roos. Tom nam de positie in van Rico en Loek liet zich meer terugtrekken. Dat alles had het gevolg dat Westlandia volledig de kluts kwijt was. S.V. Honselersdijk was nu heer en meester op het middenveld. Met goed positiespel wist het Westlandia ver terug te dringen. De thuisploeg had geen grip op het spel, hield het alleen bij verdedigen. Net als andere wedstrijden kon het veldoverwicht niet in doelpunten uitgedrukt worden. In de 36e minuut een ideale mogelijkheid. Leon stuurde Azzedine weg richting doel van Westlandia. Hij had de 1-0 op zijn slof maar de anders zo zelfzuchtige Azzedine legde de bal weer breed op Leon. Daar zat een voet van de tegenstander tussen (foto 2). Aan het eind van de eerste helft volgde de een na andere mooie aanval. In de 42e minuut werd het balletje goed rondgespeeld. De opkomende Tom gaf een perfecte voorzet op onze kleinste man Jeroen. Zijn kopbal werd met een katachtige reflex door de keeper van Westlandia uit de hoek geramd.

Tweede helft
De tweede helft begon ongewijzigd voor de S.V. Honselersdijk. Trainer Piet Boon had alle vertrouwen in zijn manschap. Het was weer zijn ploeg die het voor het zeggen had. Westlandia moest genoegen nemen in een bijrol. De openingstreffer viel gelukkig snel voor S.V. Honselersdijk. De 2e helft was nog geen 2 minuten oud of de bal lag al in het doel. Azzedine werd goed aangespeeld op links en slalomde langs een paar Westlandianen. Zijn uithaal in de rechter hoek was onhoudbaar voor de keeper van Westlandia (0-1). Een mooie opsteker voor de ploeg van Piet Boon. Ook lekker voor de vele meegereisde supporters die heerlijk van de zon genoten. Het leek een kwestie van tijd voor het volgende doelpunt. Westlandia was niet bij machte om maar enig tegenstand te bieden. De spaarzame aanvallen werden zeer slecht uitgespeeld. In de 57e minuut mocht S.V. Honselersdijk een vrije trap nemen net buiten het strafschopgebied. Een ideale plek voor Ralph en zijn schitterend genomen vrije trap betekende de 0-2 (foto 4). Drie minuten later een mooie aanval opgezet door Loek. Via Joost kreeg Loek de mogelijkheid om te scoren maar werd van achter aangetikt. Het leek een strafschop maar de scheidsrechter liet doorspelen omdat Jeroen in scoringspositie stond. Zijn schot werd knap gered door de keeper van Westlandia.

Het laatste kwartier nam Westlandia risico’s en ging massaal naar voren. In de 85e minuut had dit effect. John Zwinkels maakte de 1-2. Het was nog even tanden bijten langs de kant voor de honselse toeschouwers. Maar de beste kansen waren in blessure tijd toch voor de Dijk. Joost en de ingevallen Roy Stekelenburg verzuimden alleen voor de keeper om het af te maken. In de 95e minuut mocht Westlandia nog een vrije trap nemen en die belande gelukkig in de handen van Keeper Martijn (foto 6). Na het laatste fluitsignaal van Scheidsrechter Roos konden de handen weer omhoog en blijft het nog ongemeen spannend tussen MVV’27 en S.V. Honselersdijk om het kampioenschap. Een misstap van een van de ploegen betekend het einde van het kampioenschap.

A.s. zaterdag volgt er weer een finale en wel uit tegen de Maasdijk. Maasdijk bevindt zich in de gevaren zone en heeft de punten hard genoeg nodig. Deze zullen er alles aan doen om het S.V. Honselersdijk moeilijk te maken. Dus komt allen naar de Maasdijk om onze jongens te steunen.

Opstelling:
Martijn van der Hoek, Rico Kok (-13 rood), Ralph Heskes, Tom Lobert, Roy van den Berg, Said Aouladsaid, Leon de Brabander (A), Jeroen Vogels (-75, Roy Steekelenburg), Loek Grootscholten, Joost Zandvliet, Azzedine El Khalifi (-83, Mike Mast)

jem-id