2e avond positief coachen
zondag 7 april 2013

Afgelopen vrijdag was de tweede en laatste van twee kaderavonden die wij hebben georganiseerd in samenwerking met de KNVB. De tweede avond stond in het teken van “de scheids” en “de ouders”.

De hoofdboodschap van de avond was dat de clubscheidsrechter ook een vrijwilliger is die gekoesterd en gewaardeerd moet worden. Geef ook eens een welgemeend compliment aan de scheids die vrijwillig leiding geeft aan de wedstrijd. Zonder scheids geen wedstrijd. Wat betreft de ouders was de hoofdboodschap om voor elk seizoen duidelijke afspraken te maken en ouders zoveel mogelijk actief bij het team te betrekken. Maak de ouders ook onderdeel van het succes van het team.

De avond werd interactief gemaakt door te discussiëren over filmpjes die op het grote scherm werden getoond, zoals bijvoorbeeld het onderstaande filmpje. Bekijk het filmpje en trek zelf uw conclusies.

Alle deelnemers aan de avond kregen aan het eind een entree kaartje voor de theatershow “wel winnen he!” en het boekje “Coach, meer dan voetbal.”

We bedanken Hikmet Weeling die ons (námens de KNVB) twee reuze interessante, positieve en gezellige avonden heeft bezorgd.

Condubouw