Prima overwinning S.V. Honselersdijk
zaterdag 6 april 2013

S.V. Honselersdijk boekte een prima overwinning op Quick Steps. De eerste twintig minuten lieten een aantrekkelijke wedstrijd zien, met aanvallend spel van beide ploegen. S.V. Honselersdijk was sterker en dat leidde na een kopbal voorzet van Tom Lobert al in de achtste minuut tot de 1-0 van Azzedine El Khalifi (foto 1). Niet veel later kreeg Quick Steps de eerste kans. Tot de 31e minuut vond het spel vooral plaats op het middenveld met nogal wat blessuregevallen. Quick Steps had wel de gelijkmaker op de slof, echter onze jubilaris Martijn van der Hoek redde uitstekend zoals te zien is op foto 2. S.V. Honselersdijk kreeg kansen, maar trapte nog vaker in de buitenspelval. Vooral in de tweede helft regende het kansen en buitenspelgevallen. Gelukkig was onze jubilaris wederom attent en voorkwam de 1-1. Na regen komt zonneschijn en in ons geval de 2-0. Nick Peters scoorde na aangeven van Azzedine El Khalifi (foto 5). Een minuut later (de 63e) werd Roy van Steekelenburg gevloerd waarna Leon de Brabander de strafschop onberispelijk in schoot (foto 6). Quick Steps stond inmiddels na twee keer geel met tien man en het festival der gemiste kansen zette zit voort. Loek Grootscholten (foto 4) maakte daar als beloning voor een goede wedstrijd twee keer een eind aan door de 4-0 en 5-0 in het net te schieten. Een prima overwinning die zomaar in de dubbele cijfers had kunnen eindigen. Die doelpunten zijn echter bewaard voor de volgende wedstrijden.

Opstelling
Martijn van der Hoek, Roy v.d. Berg, Marcel Bruggeling, Tom Lobert, Roel van Meurs, Said Aouladsaid, Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten, Joost Zandvliet (-46 Roy van Steekelenburg), Azzedine El Khalifi, Nick Peters (-75 Leon Strik)

jem-id