Nieuws van de commissie Plezier & Respect
dinsdag 26 maart 2013

Preventief werken aan positief gedrag
Wij willen bij onze vereniging aandacht en energie steken in positief gedrag. Dit komt tot uiting in het vier-sporen-beleid, geschreven voor S.V. Honselersdijk. Deze week het spoor ‘’de ouders’’

Stel je als ouders de volgende vragen:
Wat doe ik als de scheidsrechter in mijn ogen verkeerde beslissingen neemt? Hoe reageer ik naar spelers in het veld? Hoe reageer ik naar de tegenstander na een overtreding? Hoe reageer ik op ouders van de tegenpartij?

Ouders hebben langs de lijn een voorbeeldrol voor de spelers. Het is belangrijk dat alle ouders met respect de scheidsrechter, de grensrechter en de tegenstander benaderen. We vragen van ouders om verbaal geweld, agressie en andere vormen van negatief gedrag direct af te keuren. Deze boodschap duidelijk overbrengen naar het kind.
Daarnaast kun je als ouders met het kind bespreken om verantwoordelijkheid te nemen op positieve wijze. Stimuleer het kind om tijdens de wedstrijd andere spelers te corrigeren, die zich misdragen in het veld.

De tweede kaderavond positief coachen op 5 april gaat ook in op de rol van ouders langs de lijn.

Ideeën en suggesties voor de commissie zijn natuurlijk van harte welkom en kunt u mailen naar plezierenrespect@svhonselersdijk.nl

Zoomin'