S.V. Honselersdijk zonder problemen langs S.V. Houtwijk
maandag 25 maart 2013

Vooraf werd sv Houtwijk bestempelt als een moeilijke hobbel maar achteraf bleek het een eenvoudige zege voor de ploeg van Piet Boon. De ploeg speelde heel gedisciplineerd en gaf weinig kansen weg. Door de zege en het gelijke spel van MVV’27 wordt het ongemeen spannend boven in de 3e klasse.

Eerste helft
Het was voor de toeschouwers voor de zoveelste keer geen pretje langs de lijn. Door de gure stormachtige oosten wind was het koud lijden langs de lijn. Menigeen had dan ook zijn muts weer meegenomen.

Ondanks de harde wind kregen de toeschouwers een spannende wedstrijd te zien. Beide ploegen gingen voor de winst en dat leidde tot een gelijk opgaande openingsfase. De eerste kans was na 10 minuten voor de thuisploeg. Uit een voorzet was er een knappe redding nodig van keeper Martijn na een goed ingekopte bal. Het was duidelijk dat sv Houtwijk snel de openingstreffer wilde forceren. Maar S.V. Honselersdijk liet zich niet van de wijs maken door het opportunistische spel van de tegenstander. Als team speelde het een van zijn beste wedstrijden. Het zette de tegenstander op juiste moment onder druk om de bal snel te veroveren. De omschakeling ging heel snel. De verdediging van de thuisploeg had moeite met deze speelwijze en werd dan ook vaak ontregeld. In de 12e minuut had dit effect. Een cross pass van Jeroen bereikte op rechts de opkomende Ralph en deze kon vrij oprukken richting doel en na een knappe schuiver betekende het 0-1. Een heerlijke opsteker voor de Dijk. Verdedigend zat het heel goed in elkaar. Trainer Piet Boon dirigeerde ook zijn buitenspelers bij het verdedigen naar het midden te trekken, om het opbouwen van sv Houtwijk te verstoren. Dit resulteerde in pittige duellen op het middenveld maar bleef het bij een sportieve wedstrijd van beide kanten. Scheidsrechter Maat floot daarbij een uiterst correcte wedstrijd en deed het zelfs zonder kaarten af. In de 22e minuut was het een actie van Joost op rechts. Het leek op niets uit te lopen in de hoek van het strafschopgebied maar na een knappe kapbeweging werd de bal beroerd door een hand van de tegenstander, en de scheidsrechter kon niets anders doen dan een penalty geven.

Leon meldde zich voor de strafschop en schoot hem onhoudbaar voor de keeper in de linkerhoek, 0-2. De thuisploeg bleef het proberen maar het had het deze middag niet. Het kon geen opening in de hechte verdediging van S.V. Honselersdijk vinden. De enige mogelijkheden waren schoten van ver waarbij wel in de 35e minuut de paal werd geraakt.

Tweede helft
De tweede helft was S.V. Honselersdijk heer en meester op het veld. Het liet de tegenstander komen en met snelle uitvallen kreeg de Dijk de meeste kansen. Het afmaken laat nog te wensen over. Maar verdedigend stond het als een blok. Sv Houtwijk probeerde het wel maar er zat heel weinig overleg in het spel. Veel had keeper Martijn dan ook niet te doen in de 2e helft.

In de 66e minuut was het dan bijna raak. Leon bediende al struikelend de sterk opkomende Ralph en zijn schot ging rakelings naast. In de 74e minuut dan toch de 3e treffer voor de Dijk. Een te zachte terugspeelbal van sv Houtwijk was de oorzaak. Roy Steekelenburg had dit door en werd zelf door de uitlopende keeper van sv Houtwijk geraakt en beide lagen geblesseerd op de grond. De bal kwam voor de voeten van Jeroen die dit kansje niet onbenut liet, 0-3. Professioneel werd de wedstrijd uitgespeeld en kon S.V. Honselersdijk na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Maat de 5e overwinning op rij noteren.

Paasweekeinde wordt een druk programma. Hierin worden de 2 inhaalwedstrijden tegen Victoria’04 en CION gespeeld voor de 2e periode. Bij winst op beide ploegen levert dit een 2e periodetitel op.

Opstelling:
Martijn van der Hoek; Ralph Heskes, Marcel Bruggeling, Tom Lobert, Roy van den Berg; Jeroen Vogels, Said Aouladsaid, Leon de Brabander (A) (-85, Frank Vellekoop); Loek Grootscholten, Joost Zandvliet (-88, Michel van Giesen), Roy Steekelenburg (-75, Roel van Meurs)

Sosef & v/d Knaap