Wedstrijdverslag: S.V.Honselersdijk sluit winnend af
zondag 16 december 2012

S.V. Honselersdijk heeft zaterdag zijn laatste wedstrijd voor de winterstop afgewerkt met een vriendschappelijk wedstrijd tegen VVOR uit Rotterdam. Aanvankelijk was het de bedoeling dat het weekend daarvoor de laatste wedstrijd van het seizoen zou worden gespeeld, maar door de gewelddadige gebeurtenis in Almere ging de wedstrijd niet door. Trainer Piet Boon wilde zijn ploeg nog een keer in actie zien vandaar een ingelaste oefenwedstrijd.

Eerste helft

VVOR was geen onbekende voor S.V. Honselersdijk. Verleden jaar kwamen we het team tegen in de Rotterdamse competitie. VVOR startte voortvarend en kreeg 2 goede kansen om de score te openen. De ene kans belandde buiten bereik van keeper Izan Barendse op de paal en de andere kans ging via Roel maar net naast.

Dit waren de enige wapenfeiten voor de rust van VVOR. Het was de Dijk die na een kwartier het spel naar zich toe trok en het balletje goed rond liet gaan. In de 15e minuut kregen we onze eerste serieuze kans. Het was Roy Steekelenburg die op snelheid werd aangespeeld, maar bij het uitkappen van zijn directe tegenstander gleed hij uit en ging de kans verloren. Trainer Piet Boon dirigeerde zijn ploeg naar voren om nog meer druk te zetten. In de 20e minuut leverde dat een verkeerde uittrap op van de keeper van VVOR, maar dit leverde slechts een corner op. In de 34e minuut had de dijk op voorsprong moeten komen. Na een snelle uitval via Jeroen en Leon kwam Roy Steekelenburg alleen voor de keeper van VVOR maar hij faalde. De aanvallen begonnen te lopen en VVOR had de grootste moeite met de snelle aanvallen. In de 37e minuut werd Roy Steekelenburg voor de zoveelste maal de diepte ingestuurd. Hij legde de bal terug op Leon en deze passeerde zijn tegenstander in het 16 metergebied. Hij werd daarbij aangetikt maar scheidsrechter Moerenhout zag hier geen penalty in.

Tweede helft

De tweede helft was maar nauwelijks bezig en S.V.Honselersdijk had zijn eerste doelpunt te pakken. Het was een aanval uit het boekje. Mike gaf de bal goed mee aan de opkomende Roy van den Berg. Roy op zijn beurd lag de bal goed breed op Leon en de 1-0 was een feit. Even later was het Said die een mooie actie maakte in het strafschopgebied en onderuit werd gehaal. Scheidsrechter Moerenhout stond er bovenop en wees direct naar de stip. Said nam de penalty zelf maar schoot over. Deze periode had de Dijk VVOR de genade slag toe kunnen brengen. Met meer overleg voorin had de score aardig kunnen oplopen. S.V.Honselersdijk maakte het zichzelf nog moeilijk de laatste 20 minuten. Na de wissel van Azzedine voor Said, was de organisatie even weg en wist VVOR tegen te scoren, 1-1. VVOR rook zijn kans en probeerde de thuisploeg op eigen helft vast te zetten. Maar ze hielden geen rekening met Roy Steekelenburg. Deze was zijn tegenstander weer te snel af en gaf de bal breed op de opkomende Roy van den Berg. Roy kapte zijn tegenstander uit en knalde daarna de bal hard in de touwen, 2-1. Een offensief van VVOR leverde nog bijna een doelpunt op voor VVOR maar de spits werd buitenspel gegeven. Volgens VVOR onterecht en dat leverde nogal wat discussie op. Scheidsrechter Moerenhout floot snel daarna voor het einde en zo won S.V.Honselersdijk zijn laatste wedstrijd van 2012.

Na een stroeve start is de weg omhoog gevonden en werd de eerste seizoenhelft afgesloten met een knappe 3e plaats.
Begin januari gaat de selectie en begeleiding op trainingskamp in het Spaanse Torremolinos waarna op 12 januari de competitie weer begint tegen MSV’71.

Opstelling

Izan Barendse, Roel van Meurs, Marcel Bruggeling, Ralph Heskes, Roy van den Berg, Said Ouladsaid (-70 Azzedine El Khalifi), Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop , Jeroen Vogels, Azzedine El Khalifi (-45 Mike Mast), Roy Steekelenburg

Sosef & v/d Knaap