Selectie S.V. Honselersdijk maakt kennis met Gym Fitness
donderdag 13 december 2012

Dinsdagavond 11 december trainden de selectiespelersgroep, technische en medische staf van de S.V. Honselersdijk onder professionele begeleiding voor het eerst bij de nieuwe clubsponsor en A1-shirtsponsor Gym Fitness op de eerste etage in de Jan van der Valk Sporthal op het terrein van Verburch in Poeldijk. De seniorenselectie onder leiding van hoofdtrainer Piet Boon mag er vier keer per seizoen van een groepstraining gebruik maken. En geblesseerde selectiespelers kunnen er in overleg met de medische staf van S.V. Honselersdijk werken aan hun herstel.

Gym Fitness is het nieuwe fitnesscentrum in Westland met een brok (20 jaar!) aan branche-ervaring. De eigenaren deden ervaring op bij The Gym in ‘s-Gravenzande, Ambition Sportburo in Maasland en bij Wiegman Sports in Delft. Het fitnesscentrum is modern en heeft gloednieuwe apparatuur, waarmee onder professionele begeleiding gewerkt kan worden. Er wordt fitness in haar meest pure vorm en ontdaan van alle bijkomende kostenverhogende ‘luxe’ (sauna, zwembad) aangeboden. De focus ligt op fitheid en vitaliteit van de sporter. In de visie van Gym Fitness moet fitness voor iedereen en elk lichaam bereikbaar zijn. De missie van Gym Fitness is dat fitte mensen productiever zijn in hun dagelijks (beroeps)leven. De werkwijze van Gym Fitness bestaat uit 3 onderdelen; intake (ambitiebepaling), maatwerk (opstellen individueel sportplan & invulling begeleiding) en periodieke evaluatie (eventueel bijstellen doelrealisatie). Gym Fitness kent drie vormen van begeleiding; de club-coach (altijd aanwezige professionele begeleider op de werkvloer!), de personal club-coach (opsteller & begeleider van werkplan op maat voor jou!) en de personal trainer (PT; 1 op 1 begeleider). Vanaf 16 jaar mag er zelfstandig worden gesport en een abonnement worden afgesloten. Als je tussen de 12 en 16 jaar bent kun je er onder begeleiding een 16-plusser sporten. Een abonnement kan dan alleen worden afgesloten als (één van de) ouders of verantwoordelijke verzorgers hebben meegetekend. Gym Fitness start bij voldoende inschrijvingen met groepslessen Relaxercise op dinsdagochtend van 10:00-10:30 uur. Er kan ook worden gekozen voor smallgroup training (PT in kleine groepjes) en voor speciale programma’s als Sportvasten, Win2Lose Weight en voor 30Fit Circuittraining (fit in 30 minuten). Gym Fitness beschikt over ruime dames- en heren kleedkamers met douches, toiletten en gratis (!) lockers. Voor een allereerste sportbezoek is een legitimatiebewijs om de inschrijving af te ronden verplicht. Bij ieder vervolgbezoek wordt de Gym Fitness-ledenpas, een hangslot om de locker mee af te sluiten en een handdoek voor gebruik tijdens de training meegenomen. Gym Fitness hanteert zeer scherpe prijzen, en water, koffie en thee zijn gratis!

De mannen van Piet Boon, zijn assistent-trainer Frank van Zijl en sportverzorger Suus Vis vermaakten zich dinsdagavond prima bij Gym Fitness (zie foto’s). Boon: “Het was inderdaad een leuke kennismaking hier. Zo ongeveer de helft ging cardiotraining, zeg maar het trainen van het uithoudingsvermogen, en de andere helft krachttraining doen in de vorm van een circuitje. Uiteraard liepen er ook een paar bij te narren, maar dat hoort er een beetje in zo’n spelersgroep bij. Wat mij betreft verdient dit zeker een vervolg. Zeker als het voetballen een keer wordt afgelast en we ook niet kunnen trainen of oefenen op kunstgras is Gym Fitness een prima alternatief. Donderdagavond trainen we gewoon weer op ons kunstgras met de bal, want het ziet er qua weersverwachting naar uit dat de oefenwedstrijd zaterdag tegen VVOR door kan gaan. De winterstop duurt vrij kort, dus wedstrijdritme houden is mooi meegenomen.”

Gym Fitness is maatschappelijk ondernemer. Al op Valentijnsdag in 2008 werd de Stichting Gym Support opgericht. Doel is fondsen te werven voor hulpbehoevende kinderen. Door speciaal georganiseerde evenementen en activiteiten het hele kalenderjaar door verwerft de stichting geld om nader te bepalen goede doelen te ondersteunen. Gym Fitness is op maandag tot en met vrijdag van 08:30-12:00 en van 13:00-22:00 uur, en op zaterdag en zondag van 09:00-14:00 uur geopend. Voor meer informatie: Sportpark v.v. Verburch, Arckelweg 20c, 2685SM Poeldijk, tel. 0174-212532, http://gymfitness.nl. Vrijblijvend binnenlopen om rond te kijken en informatie te krijgen kan ook.

Zoomin'