Algehele afkeuring om dood grensrechter Almere
dinsdag 4 december 2012

De KNVB heeft alle amateurvoetbalwedstrijden voor dit weekend afgelast. In het betaald voetbal wordt voorafgaand aan de wedstrijden op vrijdag, zaterdag en zondag een minuut stilte gehouden.

De voetbalbond heeft het besluit genomen in overleg met het bestuur van SC Buitenboys. Bij die club in Almere overleed gisteren een grensrechter die zondag ernstig was mishandeld door spelers van een club uit Amsterdam.

Rouwbanden
De KNVB heeft ook besloten dat de scheids- en grensrechters en de elftallen in het betaald voetbal rouwbanden moeten dragen. Een vergadering die voor zaterdag op de agenda stond over het amateurvoetbal is tot nader order uitgesteld.

De bond houdt dinsdag 17.00 uur een persconferentie om de besluiten toe te lichten.

onder meer via NOS

Sosef & v/d Knaap