Afkeuringslijn Cor van der Meer zwijgt voor eeuwig
vrijdag 16 november 2012

Oud-bestuurslid accommodatiezaken van de S.V. Honselersdijk Cor van der Meer beheerde tot voor kort nog de afkeuringstelefoonlijn van de voetbalclub. Onlangs stopte hij er mee, na ruim 30 jaar trouwe dienst.

Het melden van afgekeurde wedstrijden in het weekend is vrijwel compleet gedigitaliseerd. Daarmee is de afkeuringstelefoonlijn overbodig geworden. Iedere voetballer of voetbalouder heeft namelijk wel een computer met internet of een smartphone met afkeuringsapp of mobiel internet om na te kunnen gaan of zijn wedstrijd of die van zijn kind wel of niet doorgaat.

Huidig bestuurslid accommodatiezaken van de S.V. Honselersdijk Henri Valstar bezorgde Cor van der Meer zaterdagmiddag een aardigheidje. ,,Ik volgde Cor in het bestuur op. Cor was verantwoordelijk voor de velden. Mijn voorganger keurde onze velden altijd op zaterdag met de consul van de KNVB. Nu is hij zelf KNVB-consul voor Honselersdijk.”

Valstar kent de vaste rituelen van Van der Meer. ,,Cor kijkt altijd eerst naar zijn Paardewei. Als die blank staat gaat hij op pad om de velden te keuren. Omdat we vroeger alleen echte grasvelden hadden, moest hij dus ook doordeweeks de velden keuren voor de trainingen. Dit deed hij samen met Theo Zuiderwijk.” Valstar bewaart goede herinneringen aan de afkeuringslijn. ,,Cor sprak doordeweeks altijd rond 15:00 uur de lijn in. Op zaterdag was dat om 07:30 uur. Al ging Cor op vakantie, had de afkeuringslijn een technisch probleem, want niemand anders kon de boodschap op de afkeuringslijn dan inspreken.” Bij het inspreken van veel afkeuringen raakte Van der Meer op drift. Valstar: ,,Dat was wel lachen, want dan ging Cor steeds sneller praten. Anders was het cassettebandje al vol voordat de afkeuringen erop stonden.”

Het bestuur van de S.V. Honselersdijk bedankt Cor van der Meer voor de fantastische 30 jaar dat hij de afkeuringslijn insprak.

Prins Group