Wedstrijdverslag: S.V. Honselersdijk met moeite langs Duindorp
zondag 14 oktober 2012

Echt overtuigend ging het vandaag weer niet. Tegen het laaggeplaatste Duindorp werd terecht gewonnen, maar kwamen we af en toe toch flink in de problemen. Men mocht vandaag Azzedine zeer dankbaar zijn want bij bijna alle treffers had hij een aandeel en hij scoorde zelf 2 keer.

Eerste helft

Ondanks de vele regen kon er toch gespeeld worden aan de Houtrust in Den Haag en bleef het gelukkig droog tijdens de wedstrijd. Het was weer een wedstrijd om snel te vergeten. S.V. Honselersdijk startte voortvarend en kreeg in de beginfase gelijk al goede mogelijkheden maar in de loop van de wedstrijd werd het allemaal wat minder.

De wedstrijd begon lekker. De grote plaag in de Duindorpse verdediging was Azzedine. Keer op keer was hij ongrijpbaar voor de verdedigers van Duindorp. In de 2e minuut was het al bijna raak. Azzedine werd op rechts aangespeeld en omspeelde 3 man. Bij de achterlijn legde hij de bal terug op de inkomende Joost maar zijn schot raakte de onderkant van de lat en de bal sprong het veld weer in. Een paar minuten later in de 5e minuut was het andersom. Na een actie van Joost, legde Joost de bal terug op Azzedine en zijn schot was wel raak, 0-1.

Een heerlijke voorsprong zo vroeg zou je zeggen. Tegen deze ploeg zou je zo’n voorsprong lekker uit kunnen bouwen maar op de een of andere manier wil dit niet lukken. Te gehaast werden de spitsen van S.V.Honselersdijk opgezocht waardoor er vele malen balverlies werd geleden. Hierdoor gaf men Duindorp weer meer gelegenheid om de aanval te zoeken. Hoewel dit allemaal niet geweldig ging, kwamen ze toch een aantal keren gevaarlijk voor keeper Martijn van der Hoek. In de 22e minuut de eerste serieuze aanval op rechts voor de thuisploeg. Een pass naar de volkomen vrijstaande linksbuiten was onze verdediging uitgespeeld en kon de linkerspits alleen op Martijn af gaan. Een lobje was voldoende om de gelijkmaker aan te tekenen, 1-1.

Vijf minuten later mocht Duindorp een vrije trap nemen waar niet attent op werd gereageerd. De rechtsbuiten kon oprukken op rechts en zijn voorzet werd ternauwernood van de doellijn gered door Roy. Het spel golfde nu op en neer maar binnen 5 minuten liet S.V. Honselersdijk weer even zijn klasse zien. Het was Ralph die de aanval zocht en Said bediende. Net buiten het 16meter gebied werd hij onderuitgehaald. Scheidsrechter Wagner gebruikte uitstekend de voordeelregel en de aanval ging door. De bal kwam voor de voeten van Joost en die twijfelde geen moment en haalde hard uit voor de 1-2. Een aantal minuten later was het Azzedine die met een steekpass Jeroen bediende. Alleen voor de keeper omspeelde Jeroen de keeper en scoorde de 1-3. Toch incasseerde de Dijk voor de rust nog een tegentreffer. Uit een corner kon een speler van Duindorp vrij uithalen en de spanning werd weer terugbracht tot 2-3. In blessure tijd kreeg Duindorp nog een aardige kans. Na praten van Azzedine kreeg Duindorp halverwege Dijkse helft een vrije trap te nemen. Deze werd snel genomen op de spits maar zijn schot ging hoog over.

Tweede helft

Het begin van de tweede helft begon enerverend en was het geluk aan Dijkse zijde. Duindorp was het eerst dicht bij de gelijkmaker. Van dichtbij mocht er aangelegd worden maar keeper Martijn kon nog net zijn hand tegen de bal krijgen. De counter daarna werd goed afgestraft door S.V.Honselersdijk. Azzedine werd goed bediend door Mike en kon op rechts doorgaan richting achterlijn. Op het juiste moment gaf hij de bal goed voor op de inkomende Rico en die tekende voor 2-4.

Toch was trainer Piet Boon niet gerust. Vooral verdedigend is het nog een zorgelijk puntje. In de 50e minuut werd Roel gewisseld en ging Roy naar linksachter en Rico nam zijn vertrouwde plek rechts weer in. Duindorp gooide er nog een offensiefje uit maar dat gaf de Dijk de mogelijkheid om te counteren. In de 15e minuut kon Azzedine daardoor alleen op de keeper van Duindorp af gaan en de 2-5 scoren. De score had met een beetje overleg snel groter kunnen worden. Duindorp liet gaande weg wat steekjes vallen in de verdediging en was alleen maar aanvallend bezig. Een overtreding op de ingevallen Morad in het 16meter gebied was misschien een twijfel geval van wel of geen penalty maar tot grote verbazing werd Morad getrakteerd op een gele kaart. Dit was wel wat overdreven van de tot nu toe goed leidende scheidsrechter Wagner. Het strijdlustige Duindorp wist toch niet van opgeven en kwam het laatste kwartier van de wedstrijd toch een aantal keren gevaarlijk voor het doel. Ralph liet zich in het strafschopgebied eenvoudig van de bal afzetten. De bal werd mooi breed gelegd en de inkomende spits had de bal voor het intikken maar deze ging gelukkig naast. De aanval daarna wisten ze wel te scoren na slecht uitverdedigen aan Dijkse kant, 3-5. De laatste 5 minuten van de wedstrijd lag het open bij Duindorp en de moegestreden Duindorpers lieten de hoofdjes hangen. De Dijk creëerde nog een aantal scoringsmogelijkheden maar die werden niet benut. De laatste aanval van S.V.Honselersdijk werd onterecht afgefloten voor buitenspel nadat Leon gescoord had.

A.s. zaterdag een inhaalweekend. Het is nog niet bekend of de gestaakte wedstrijd tegen CION dan wordt gespeeld. Het staat nog niet op het programma maar kan altijd in de loop van de week ingelast worden.

Opstelling

Martijn van de Hoek, Roel van Meurs (geel, -50, Loek Grootscholten), Rico Kok, Marcel Bruggeling, Roy van den Berg, Said Ouladsaid (-65, Leon de Brabander), Jeroen Vogels, Ralph Heskes, Joost Zandvliet (-65, Morad Naimi, geel), Azzedine El Khalifi, Mike Mast (A)

Prins Group