S.V.Honselersdijk doet zichzelf te kort
zondag 7 oktober 2012

Het afmaken is dit jaar een groot probleem voor S.V. Honselersdijk. Hierbij wordt natuurlijk Morad de laatste weken node gemist. De wedstrijd tegen Die Haghe had met grote cijfers gewonnen kunnen worden. Vooral de tweede helft waren een aantal 100% kansen die jammer genoeg niet verzilverd werden. Desondanks mocht S.V.Honselersdijk nog blij zijn met een puntje doordat het in de alle laatste seconden van de wedstrijd nog op gelijke hoogte kwam met Die Haghe.

Eerste helft
Het waren vanmiddag 2 ploegen die allebei voor de winst gingen. Het werd een uiterst sportieve wedstrijd waar scheidsrechter Spaans zijn kaarten lang op zak hield en alleen aan het einde van de wedstrijd geel trok.

Deze zonnige middag werd uitgeweken naar het kunstgras omdat het hoofdveld na de vele regen was afgekeurd. Op zich was dit geen nadeel voor de Dijk omdat de trainingen ook op kunstgras worden afgewerkt. Voor het publiek werd het een leuke wedstrijd om te zien omdat het spel over en weer ging. Door afwezigheid van Marcel, werd Ralph achterste man en dat ging niet verkeerd. Op het middenveld werd deze middag de slag gewonnen door S.V.Honselersdijk. Onder aanvoering van Said werden veel duels gewonnen wat de nodige rust gaf voor het elftal. In de 11e minuut had het harde werken resultaat. Na een kluts bal tussen Jeroen en zijn tegenstander belande de bal op links bij Azzedine. Deze lag de bal bij de achterlijn goed terug op de inkomende Jeroen en de kleinste man van het elftal scoorde met zijn hoofd de 1-0. Een ongelukkig moment in de wedstrijd was er voor Loek. Een scheurtje in de wenkbrauw moest buiten de lijnen opgeknapt worden door Suus en dat had even zijn tijd nodig.

De Dijk liet zich niet terug zakken en bleef het Die Haghe moeilijk maken met opbouwen. Die Haghe moest veel terugspelen op de eigen keeper maar dat ging niet altijd even makkelijk. Na 25 minuten kon Die Haghe echt iets terug doen. Een schot van rechts ging gelukkig voor S.V.Honselersijk voorlangs. Even later moest keeper Martijn buiten het strafschopgebied koppend de bal wegwerken voordat de tegenstander gevaarlijk werd. Echte kansen werden in de laatste fase van de eerste helft niet gecreëerd door de Dijk. Te gehaast werd de lange bal gehanteerd waar onze “kleine” voorhoede niets mee kon doen. Ook de linkerkant van de Dijk was moeilijk bereikbaar. De snelle Roy Steekelenburg werd goed aan banden gelegd en ook nauwelijks goed aangespeeld. Vlak voor de rust was het Azzedine die geen overzicht had voor zijn medespelers en alleen op avontuur ging en zich zo onnodig vast liep.

Tweede helft
De tweede helft speelde S.V. Honselersdijk een prima wedstrijd alleen het vergat de wedstrijd af te maken. Door kleine foutjes liet het Die Haghe volledig terugkomen in de wedstrijd. Beide ploegen speelden volle bak maar de echte kansen waren voor de Dijk. Die Haghe drong wel aan maar werd niet echt gevaarlijk. In het begin van de tweede helft moest Roy van den Berg bij een scherpe voorzet van Die Haghe de bal onschadelijk maken en daarna nog een kopbal van de lijn halen. Hierna was het dezelfde Roy van den Berg die knap de bal veroverde op het middenveld en een man of 4 voorbij ging, echter zijn uithaal vlak voor het doel ging maar net naast.

Maar de kansen kwamen. De uitvallen van de Dijk waren levensgevaarlijk. Het liep allemaal gesmeerd alleen het laatste tikje in het doel ontbrak. Een overtal situatie van Dijkse spelers voor het doel van Die Haghe was rijp voor de genade stoot voor Die Haghe maar een zwakke voorzet van Azzedine bereikte niet een van de Dijkse spelers. In de 67e minuut een onverwachte domper. Een corner van Die Haghe leek een prooi voor keeper Martijn maar hij liet de bal los en dit was een intikkertje voor Sander de Jong van Die Haghe,1-1. S.V. Honselersdijk was er ter degen van bewust dat er gewonnen moest worden. De mogelijkheden stapelden zich ook weer op. Zo kwam Roy Steekelenburg alleen op de keeper van Die Haghe af maar zijn schot ging naast. Een schot van Said dat maar net gehouden werd en ook Mike had een vrije schiet kans. Het was allemaal net niet. En dan komt aan de andere kant een misverstand tussen Rico en Martijn waar Gino Vader van Die Haghe profiteerde. Hij ontfutselde de bal en knalde de bal vlak voor het doel hard in, 1-2. S.V. Honselersdijk had nog 9 minuten om dit goed te maken maar het ging nu meer tegen zichzelf voetballen en op de scheidsrechter afreageren. Hierdoor kregen Azzedine en Rico nog een gele kaart voorgeschoteld. Joost en Leon kwamen er nog in voor een extra offensief. Dit had effect in de aller laatste minuut. Een vrije trap van Ralph in de 95e minuut werd door Azzedine feilloos ingekopt. Hierna floot scheidsrechter Spaans voor het einde van de wedstrijd.

Trainer Piet Boon kan hier niet echt tevreden mee zijn. Gezien de kansen was een overwinning op zijn plaats.

Opstelling:
Martijn van der Hoek; Roel van Meurs, Rico Kok (geel), Roy van den Berg, Said Ouladsaid; Jeroen Vogels, Loek Grootscholten (-87, Leon de Brabander), Ralph Heskes; Roy Steekelenburg (-78, Joost Zandvliet), Azzedine El Khalifi (geel), Mike Mast (A)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek