Wedstrijdverslag: S.V.Honselersdijk bescheiden middenpositie
zondag 30 september 2012

Door de nederlaag is S.V. Honselersdijk voorlopig verbannen naar de middenpositie in de 3e klasse C. Werd er voor het begin van de competitie nog gedacht dat we bovenin zouden mee kunnen draaien, voorlopig kan dat in de ijskast na de nederlaag tegen Semper Altius. Deze onnodige nederlaag had het elftal aan zichzelf te wijten. Een hele zwakke eerste helft was daar debet aan.

Eerste helft

Semper Altius, geen hoogvlieger in de 3e klasse, had wat goed te maken na het forse verlies vorige week tegen Westlandia. Was het in het begin van de wedstrijd nog gelijk opgaand, daarna ging de beuk erin bij de jongens van Semper Altius. Elk duel was vrijwel voor hen.

S.V.Honselersdijk mocht van Semper Altuis rustig opbouwen maar zodra de pass naar voren gegeven werd vlogen de Semper spelers boven op de bal waar de Dijk weinig tegen over stelde. Na 7 minuten was het bijna al raak. Op rechts werd een voorzet gegeven over de breedte waar ongehinderd de linkshalf op kon komen maar zijn schot ging alleen voor keeper Martijn huizen hoog over. Even later werd Ralph aan de andere kant in de tengel genomen. Roy Steekelenburg kon alleen richting Semper doel afgaan maar de niet sterk fluitende scheidsrechter Steenbergen gebruikte niet de voordeelregel en floot een geheide kans af. De vrije trap hieruit werd door Azzedine boven op de lat gekopt. Semper Altius werd sterker en in de 20e minuut was het ook raak. Uit een vrije trap werd er klungelig verdedigd door de honselse defensie. De bal kwam pardoes voor de voeten van de Semper spits en deze kon vrij uithalen voor de kansloze Martijn, 1-0. Een kwartier later was het weer raak. Een vrije trap dreigde met windje mee de kruising in te gaan maar Martijn kon de bal net tot corner verwerken. Uit de corner werd de bal met het hoofd de 2-0 ingekopt.

Dit was een fikse tegenvaller voor de formatie van Piet Boon. Maar zolang je geen duels wint, blijf je achter de feiten aan lopen. Semper Altius pakte het nog fysieker aan. Een natrapbeweging vlak voor de dugouts door de achterste man van Semper Altius wat door iedereen gezien werd, werd afgedaan door de scheidsrechter met een klein standje voor beide spelers. Even later werd het nog mooier. Een voorzet van Joost werd beroerd door de hand van een verdediger van Semper Altius in het strafschopgebied. Iedereen zag dit maar scheidsrechter Steenbergen weigerde te fluiten. Het thuispubliek waardeerde dit lacherig maar de Dijk werd weer een penalty ontnomen. Uit de situatie daarna zag Azzedine nog kans om bijna alsnog te scoren maar via binnenkant paal kon de bal net voor de doellijn weggewerkt worden.

Tweede helft

De tweede helft leek wel eenrichtingsverkeer richting doel van Semper Altius. Ze trokken zich massaal terug om de voorsprong te behouden. De gehele tweede helft zijn ze niet gevaarlijk geweest voor het doel van Martijn behalve dan in blessure tijd. S.V. Honselersdijk had een groot overwicht de tweede helft maar kon dit jammer genoeg niet in doelpunten uitdrukken. Er was ook geen doorkomen aan en bij het geringste duel hadden de Semper Altius spelers blessures. Het spel aan de kant van onze tegenstander was niet meer om aan te zien. Met moeite konden ze de bal in het veld houden en het overgrote deel schoten ze de bal ver buiten de zijlijnen. Al met al trok de scheidsrechter terecht een 10 minuten erbij.

Toch kwam S.V. Honselersdijk aan het begin van de tweede helft een stapje dichterbij. Na 10 minuten wist Jeroen uit een afgeslagen vrije trap te scoren, 2-1. S.V. Honselersdijk had nog een dik half uur om dit recht te zetten. Vele aanvallen werden opgezet maar de scherpte was er uit. Echte kansen werden niet gecreƫerd. De wil was er wel maar de vechtlust ontbrak. In de 68 minuut was nog wel de grootste kans. Het was Azzedine die het 16meter gebied opzocht en de bal panklaar lag voor Ralph. Bij zijn uithaal werd de bal half geraakt zodat een van de weinige kansen teniet werd gedaan.
Het laatste kwartier met Said en Mike in de ploeg stond het organisatorisch beter en werd er nog een offensief uitgeperst.
Kansjes waren er maar de keeper van Semper Altius liet zich niet meer verschalken. Ook keeper Martijn trok met corners mee naar voren maar dit had ook geen effect. In blessure tijd durfde Semper Altius toch de aanval te zoeken maar hadden niet echt de kracht om gevaarlijk te worden. In de 10e minuut van de blessure tijd floot de scheidsrechter na een kleine overtreding van Marcel in het strafschopgebied en zag zich genoodzaakt om hiervoor nog een penalty aan de tegenpartij te geven. Deze werd benut zodat we onnodig deze wedstrijd met 3-1 verloren.

A.s. zaterdag de thuiswedstrijd tegen Die Haghe. Er zal alles op alles gezet moeten worden om weer enigszins aansluiting te krijgen naar boven toe.

Opstelling

Martijn van de Hoek, Roel van Meurs (-78, Said Ouladsaid), Marcel Bruggeling (geel), Rico Kok (geel), Roy van den Berg, Leon de Brabander, Jeroen Vogels (geel), Ralph Heskes; Roy Steekelenburg, Azzedine El Khalifi, Joost Zandvliet (-81, Mike Mast)

Sosef & v/d Knaap