S.V. Honselersdijk komt met de schrik vrij
zondag 9 september 2012

Victoria’04 had het kunnen weten. Bijna een jaar geleden werd het na een 2-1 voorsprong volledig verrast door S.V. Honselersdijk dat in blessuretijd alsnog de winst naar zich toe trok. Zaterdag flikten de mannen van Piet Boon het kunstje opnieuw. De stand was gelijk na de reguliere speeltijd. Scheidsrechter Merkestein trok er echter 10 minuten bij voor alle oponthoud en dat was mooi genoeg voor de Dijk om de zege binnen te halen.

Na de zeperd van verleden week tegen MVV’27 was het zaak om vandaag de 3 punten binnen te halen. Juist op SUPER SATERDAY met het mooie weer zou zo’n zege sfeer verhogend werken. In het team waren t.o.v. verleden week geen wijzigingen.

Vanaf de aftrap zag je dat Piet opdracht had gegeven om in de hitte zo snel mogelijk een doelpunt te maken. De tegenstander werd op eigen helft vastgezet. Maar toch kregen de bezoekers uit Vlaardingen na 5 minuten een prima kans om de leiding te nemen. De omschakeling ging niet goed bij S.V. Honselersdijk en een prima redding van Martijn was nodig. Maar het in oranje spelende Dijk had de eerste 25 minuten het beste van het spel. Opvallend was wel dat de meeste aanvallen vanaf rechts begonnen. De bal werd veelal achterin rond gespeeld en dan op rechts de ruimte gezocht. De eerste grote kans was na 11 minuten. Mike liet een harde stuiter los en de keeper van Victoria had veel moeite met de bal en liet hem los. De terugspringende bal kon Azzedine net niet bemachtigen. Na 24 minuten was het dan toch raak. Na een dreigende aanval van Victoria werd deze knap onderschept door Leon. Hieruit volgde een snelle aanval waarbij Jeroen op juiste moment Azzedine de diepte in stuurde en Azzedine alleen voor de keeper via binnenkant paal binnen schoot. Maar na deze voorsprong werd het onrustig binnen de ploeg en werd het veldspel slordig. De aansluiting was er niet meer en een hoop ballen werden onnodig ingeleverd bij de tegenstander. Tegen het eind van de eerste helft werd de tot dan toe goed afgeschermde Morad opgezocht. Veel ruimte kreeg hij niet maar bij een aantal acties aan het eind van de eerste helft werd hij hardhandig aangepakt. S.V. Honselersdijk kreeg een aantal vrije trappen te nemen waar te weinig uit voort kwam.

De tweede helft begon S.V. Honselersdijk furieus aan de wedstrijd. Dit leverde aan het begin van de tweede helft een flink aantal corners op. Helaas een kopbal van Morad en een schot van Azzedinen troffen kruising en paal. Victoria ging fouten maken en we kregen meer kansen. Zo werd Mike in kansrijke positie gebracht echter zijn schot werd geblokkeerd doordat de tegenstander zichzelf letterlijk voor de bal gooide. Hierna nog een paar vette kansen van Mike en een schot net naast van Leon. Gaande weg de tweede helft werd het weer onrustig in het veld. De belangrijke tweede goal bleef uit en dat deed de ploeg niet goed. Meer en meer werd de lange pass gebruikt maar de bal werd daardoor gelijk ingeleverd bij de tegenstander. Victoria kreeg daardoor meer grip op het middenveld en kreeg zowaar in de 70e minuut een grote kans maar weer was Martijn de reddende engel. Geholpen door de scheidsrechter kreeg Victoria een paar vrije trappen te nemen. De laatste vrije trap was een kadootje van de scheidsrechter Merkestein. Roy werd net buiten het strafschopgebied omver gelopen en kreeg tot verbazing de vrije trap tegen. De vrije trap die hieruit volgde belandde buiten bereik van Martijn op de paal. Omdat er niemand van de thuisploeg mee liep was de rebound een eitje voor Victoria en bracht de stand op gelijke hoogte: 1-1. Dit was een bittere pil voor de dijkse formatie met nog maar 10 minuten te spelen.

Een alles of niets poging leverde de laatste 10 minuten van de wedstrijd niets op. Gezocht werd naar Morad maar Victoria hield de verdediging gesloten en was niet weer van plan om de laatste minuut voor gaas te gaan. Victoria was schijnbaar te vrede met 1 puntje. Maar zolang de scheidsrechter nog niet voor het einde fluit, kan er nog van alles gebeuren in blessure tijd. En dat is men gewend in Honselersdijk. En zo ook weer vanmiddag. In de 96e minuut was het Leon die het laatste tikje gaf uit een ultieme aanval en de bevrijdende 2-1 scoorde. Het doelpunt werd met veel gejuich begroet. De scheidsrechter liet nog even doorspelen en na precies 10 minuten volgens, grensrechter Kees Lobert, floot de scheidsrechter voor het einde.

Een terechte zwaar bevochten overwinning leverde de eerste punten op voor S.V. Honselersdijk. Met deze overwinning op zak geeft dat een goed gevoel voor de volgende uitwedstrijd tegen een van de koplopers, KMD.

Opstelling: Martijn van de Hoek; Roel van Meurs, Marcel Bruggeling, Rico Kok, Roy van den Berg; Leon de Brabander, Jeroen Vogels (-92, Said Ouladsaid), Ralph Heskes; Mike Mast (-75, Roy Steekelenburg), Morad Naimi (A), Azzedine El Khalifi

JdB

Condubouw