S.V. Honselersdijk kan voorsprong niet vasthouden
zondag 2 september 2012

De eerste wedstrijd van de competitie begon voor S.V. Honselersdijk in Maasland tegen degradant uit de tweede klasse MVV’27. Trainer Pim van den Hoorn van MVV’27 ziet zijn ploeg als outsider voor de titel als collectief alles goed zit en dat zou vanmiddag ook wel blijken, want S.V. Honselersdijk vertrok met lege handen uit het zonovergoten sportpark de “Commandeur”.

S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd. De eerste 20 minuten werd er goed gecombineerd en liep MVV achter de feiten aan. Mede door het vroege storen van de Honselse spitsen, kwam S.V. Honselersdijk snel weer in balbezit en konden ze de ene na de andere aanval opzetten. In de 13e minuut had dit resultaat. Morad was ongrijpbaar voor de verdediging van MVV en kon alleen met een overtreding gestopt worden door keeper Jesse Lub van MVV. Volgens de regels een penalty en de keeper een rode kaart. De bal werd wel op de elfmeter stip gelegd maar de wisselvallig leidende scheidsrechter Durgunsu weigerde geen enkele kleur kaart te trekken. MVV kwam hier zeer goed mee weg. De penalty zelf werd door Morad genomen en uiterst bekwaam wachtte hij tot de keeper een hoek koos en tikte de bal zelf in de andere hoek. Binnen een paar minuten was het weer raak. Azzedine was op links weggestuurd en zette 2 spelers van MVV op zij bij de achterlijn. Zijn voorzet op de vrijstaande Morad werd net voor Morad door aanvoerder Nootenboom van MVV in eigen doel verwerkt: 2-0 Tot dan toe liep alles op rolletjes voor S.V. Honselersdijk. Er kwam geen echt gevaar van MVV. De enkele dreigingen werden door buitenspelval afgevlagd. Maar na 30 minuten ging MVV het fysieker aanpakken. Onder aanvoering van aanvoerder Notenboom werd de druk op ons middenveld opgevoerd. Hij mocht zelf van geluk spreken dat na een harde tackel op Ralph alleen geel voorgeschoteld kreeg. S.V. Honselersdijk kreeg het in het laatste kwartier moeilijk. MVV speelde met 2 diepe spitsen en de middenvelders gingen nu dieper spelen wat voor de dijk heel moeilijk verdedigen bleek. De Dijk kreeg geen vat meer op het spel van MVV. Dit bleek ook in de 35 minuut. Op een diepte pass van een opkomende middenvelder werd niet meegelopen. De hele honselse defensie bleef staan. De middenvelder van MVV lag de bal breed op spits Adam van Buuren en hij scoorde zo de 1-2. Inmiddels kreeg de veel pratende Azzidine terecht geel maar weigerde de scheidsrechter geel te geven aan de laatste man van MVV na een elleboogstoot aan Leon. Hij kreeg alleen een vermaning. MVV had dus maar 1 doel. Kost wat kost voor de rust de gelijkmaker produceren. Zelfs de bal uitspelen over de zijlijn na een blessure van Jeroen werd geweigerd….

Na de rust ging MVV verder waar het voor de rust was gebleven. De druk op de honselse verdediging houden. Toch kwam S.V.Honselersdijk er af en toe gevaarlijk uit en kreeg het kansen om de voorsprong te vergroten. In de 10e minuut een scrimmage op de doellijn van MVV waarbij de bal net niet over de lijn verwerkt kon worden en 1 minuut later kon Morad opstomen richting doel na een onderschepping van Leon. De honselse spits bleef echter steken op de laatste man. Trainer Boon bracht Loek er nog in om de druk van MVV wat weg te nemen. In de 20e minuut een pracht aanval van MVV via meerdere spelers maar gelukkig kon keeper Martijn zijn hand er nog tegen krijgen. Zo ging het een beetje over en weer. Net buiten het strafschopgebied mocht Ralph een vrije trap nemen echter zijn schot ging maar millimeters naast. De tegenaanval daarna werd fataal voor S.V. Honselersdijk. Een diepte pass op rechts van MVV werd na een voorzet in 1 keer over de verbouwereerde Martijn in het doel geschoten. Geluk had S.V. Honselersdijk ook de 2e helft niet meer. Een kopbal van Rico uit een corner van Leon ging ook maar net naast. Honselersdijk nam risico’s en de ene keer pakt dat goed uit maar deze keer niet. Op randje buiten spel mocht de rechtsbuiten van MVV doorgaan en werd de honselse verdediging volledig uitgespeeld, 3-2. Laatste 10 minuten volgde nog een slotoffensief op zoek naar de gelijkmaker. Maar dan heb je ook weer te maken met de gebruikelijk vertragingen waar achteraf de scheidsrechter te weinig tijd bij trok. In de voorlaatste minuut een vrije trap net buiten de 16 meter voor Honselersdijk. De door Leon genomen vrije trap had de keeper niet vast maar voordat Azzedine er bij was had de keeper van MVV de bal te pakken zodat de eindstand 3-2 voor MVV werd.

De teleurstelling was groot bij S.V. Honselersdijk. De 2-0 voorsprong had met deze ploeg nooit weggegeven mogen worden. Verdedigend lieten we vanmiddag wat steekjes vallen. Voor trainer Piet Boon de schone taak om voor a.s. zaterdag tegen Victoria’04, het verdedigen nog een keer onder de loep te nemen.

Opstelling: Martijn van de Hoek; Roel van Meurs, Marcel Bruggeling, Rico Kok, Roy van den Berg; Leon de Brabander, Jeroen Vogels (-65, Loek Grootscholten), Ralph Heskes; Mike Mast (-75, Roy Steekelenburg), Morad Naimi (A), Azzedine El Khalifi (geel)

Jan de B

Condubouw