Bekerderby tegen Verburch (zo) eindigt in een 2-2 gelijkspel
woensdag 22 augustus 2012

De doordeweekse bekerwedstrijd tegen het andere oranje ( "Honselersdijk zondag" ) eindigde na een matige wedstrijd in een 2-2 gelijkspel. Dit betreft de tweede wedstrijd in een poule met 4 ploegen. De eerste wedstrijd werd met 2-1 gewonnen van Concordia en zaterdag volgt de laatste wedstrijd tegen het nog ongeslagen CWO uit Vlaardingen.

Het was voor trainer Boon puzzelen met de opstelling. Volgende de week begint de competitie tegen MVV'27 maar door blessures, vakanties en festivals, heeft hij nog niet kunnen oefenen met zijn beoogde elftal. Frappant was dan ook dat alle 6 spelers, die van de zomer zijn overgekomen van andere clubs, in de basis stonden.

Vanaf het beginsignaal was duidelijk te zien dat Verburch op eigen veld zich niet wilde laten verrassen door Honselersdijk. Honselersdijk werd ver teruggedrongen op eigen helft en kon het in deze periode alleen af met lange ballen naar voren. De grootste kans was wel voor dijkenaar Jilles die vanuit een goede positie hoog over schoot. Na het eerste kwartier was de storm een beetje geluwd bij Verburch en kreeg Honselersdijk binnen 5 minuten een paar dotten van kansen. In de 19e minuut was het dan ook raak voor de Dijk. Ralph werd goed in de diepte aangespeeld en de keeper was kansloos bij zijn uithaal, 0-1. Het duel werd wat grimmiger en het kijkspel werd er niet beter op. Het leverde na 25 minuten wel de eerste gele kaart op voor een Verburch speler na een overtreding op Youri. Tot de rust wisten de ploegen zich aardig in evenwicht te houden en van beide kanten waren er wat kleine kansjes.

De tweede helft was duidelijk. Koste wat kost wilde Verburch niet verliezen van Honselersdijk. Hierbij hadden ze wel het geluk dat Honselersdijk ze een handje hielp. Honselersdijk had veel moeite om de aanvalsdrang van Verburch tot bedaren te brengen. Vooral op rechts kwam Verburch herhaaldelijk gevaarlijk door. Bij een voorzet van Verburch verkeek keeper Izan (ook speler van Verburch geweest) zich op de bal en ging een kopbal maar net naast. In de 14e min was een te zachte terugspeelbal de oorzaak dat Verburch op gelijke hoogte kwam. Hierna had de thuisclub Honselersdijk de genade steek kunnen geven. Verburch kreeg een paar uitgelezen mogelijkheden om op voorsprong te komen maar die werden op knullige wijze verprutst. En in de voetbal is het zo, dat als je ze dan niet zelf maakt, dan doet de tegenstander dat wel. Dat was ook zo, in de 25e minuut. Uit een vrije trap van Jeroen was het Azzedine die Honselersdijk weer op voorsprong bracht (zie foto). Verburch werd feller, waarbij ze een aantal overtredingen voor nodig hadden. Dit leverde nogal wat irritaties bij Honselersdijk op. Voor Honselersdijk was het dus zaak om de bal snel rond te laten gaan en niet het duel aan te gaan.

Maar de Poelukkers gunde het andere oranje geen meter ruimte en met man en macht zocht Verburch het strafschopgebied van Honselersdijk op om de gelijkmaker te forceren. Deze kwam er ook. Na een scrimmage in het 16 meter gebied verdween de bal na het wegwerken via een kluts in het eigen doel. Een terechte uitslag gezien het veldspel. As zaterdag uit tegen CWO in Vlaardingen. Bij winst gaan we een ronde verder.

Opstelling: Izan Barendse; Roel van Meurs, Marcel Bruggeling, Rino Vijverberg (-65, Tom Lobert), Roy van de Berg; Leon de Brabander (A), Jeroen Vogels, Ralph Heskes; Azzedine El Khalifi (geel), Youri van de Borg (-65, Marcel Duijvestijn, geel), Jilles de Groot (-75, Rutger Opperman)

Zie hier de stand

Sosef & v/d Knaap