Opmerkelijk nieuws, het kruisje van Real Madrid
woensdag 8 augustus 2012

Real Madrid heeft een bijzondere logotransformatie ondergaan. Het christelijke kruis bovenop het kroontje in het logo van de Spaanse topclub is verdwenen. De reden daarvoor is dat Real zich wil openstellen voor de vele moslims in Europa en het Midden-Oosten. Moslims, die uiteraard aanstoot nemen aan een kruisje in een clublogo.

Critici zeggen dat Real Madrid gezwicht is voor sjeik Saud Bin Saqr al Qasimi uit de Verenigde Arabische Emiraten. Dit heeft te maken met het feit dat Real Madrid plannen heeft om een groot resort op te richten in de Verenigde Arabische Emiraten. De plannen voor dit eilandresort van 50 hectare zijn ontvouwd in de emiraat van sjeik Saud Bin Saqr al Qasimi, fervent moslim, en derhalve zou de club het christelijke symbool uit het logo moeten halen.

Bron: www.catenaccio.nl

Prins Group