Opmerkelijk jong talent
woensdag 18 juli 2012

Spelertjes worden steeds jonger en jonger onder contract getekend bij prof clubs.
Barcelona heeft een nieuw voetbaltalent gecontracteerd. Het jongetje, Zak Gilsenan, is Iers, woonde op het moment van scouten in Australiƫ en is pas negen jaar oud. Twee jaar jonger dus nog dan Lionel Messi, toen Barcelona dat Argentijnse talent binnensleepte.

Overigens is Zak niet de jongste gecontracteerde voetballer ooit volgens het Guinness Book of World Records. Dat is de Nederlandse Baerke van der Meij. Hij tekende vorig jaar een symbolisch 10-jarig contract bij het Limburgse VVV Venlo, nadat een filmpje op Youtube zijn fascinerende voetbaltalent had getoond. Baerke was op het moment van tekenen achttien maanden oud.

Bron: NRC.

Zie hieronder het filmpje op basis waarvan Baerke door VVV Venlo is gescout.

Zoomin'