Feyenoord Soccer Schools komt naar S.V. Honselersdijk
dinsdag 19 juni 2012

Woensdag 11, donderdag 12 en vrijdag 13 juli organiseert de voetbalclub S.V. Honselersdijk in samenwerking met de Feyenoord Soccer Schools een unieke driedaagse voetbaltrainingsstage voor jongens en meisjes van 6 tot en met 15 jaar op haar eigen sportpark De Strijphorst aan de Strijphorst in Honselersdijk. Hoofdtrainer van de Feyenoord Soccer Schools is 36-voudig Oranje international en aanvoerder Ben Wijnstekers, die zal worden ondersteund door de oud-profvoetballers van Feyenoord Ulrich van Gobbel (7x in Oranje!), Christian Gyan (23-voudig Ghanees international) en de Braziliaan Leonardo dos Santos Silva (beter bekend als Leonardo II).

Directeur bedrijfsvoering van de S.V. Honselersdijk Ab van Dijk haalde de Feyenoord Soccer Schools eerder naar Honselersdijk. “Dat was in augustus 2007 voor de eerste keer. De contacten met Ben Wijnstekers zijn eigenlijk altijd gebleven. Na de KNVB Jeugdvoetbaldagen, die S.V. Honselersdijk vorig seizoen naar de Strijphorst haalde, vond ik het een goed idee om ‘de beste jeugdopleiding van Nederland’ voor de vierde keer uit te nodigen.” In tegenstelling tot de eerdere ervaring met Feyenoord on Tour, het door Feyenoord in Feyenoord Soccer Schools vervangen programma, staan alle trainingen onder leiding van louter Feyenoord iconen. Van Dijk: “Dat maakte het voor ons ook aantrekkelijker om Feyenoord weer naar Honselersdijk te halen. In Westland spreekt Feyenoord, naast Sparta en ADO Den Haag, toch het meest tot de verbeelding. De club is niet voor niets voor de tweede achtereenvolgende keer door de KNVB uitgeroepen tot Beste Jeugdopleiding van Nederland, waarvoor Feyenoord onlangs de Rinus Michels Award kreeg.”

Feyenoord staat garant voor een professionele organisatie en begeleiding van de Feyenoord Soccer Schools. De drie dagen staan onder leiding van Feyenoord gecertificeerde trainers en begeleiders, allen oud spelers van Feyenoord 1. Er wordt gewerkt aan de individuele basis, zodat de deelnemer zich tot een veelzijdige speler kan ontwikkelen (Skills training). Daarnaast wordt gewerkt aan het verbeteren van ieders individuele rol in het team om samen tot een goed resultaat te kunnen komen (Games training). En uiteraard staat het plezier voorop. In allerlei voetbalspelletjes wordt gekeken hoe iedere deelnemer met weerstand omgaat terwijl alle ogen van andere deelnemers langs de kant op hem of haar gericht zijn (Fun battles). De persoonlijke resultaten en ontwikkeling van de deelnemers worden bijgehouden op Score Cards. De driedaagse staat voor puur voetbalplezier. Na afloop op vrijdagmiddag krijgen de deelnemers een door alle trainers getekend officieel Feyenoord deelnamecertificaat en een Feyenoord cadeau. De kosten van de driedaagse Feyenoord Soccer Schools zijn €159,=. Dat is inclusief een volledig Feyenoord Soccer Schools Puma tenue, 3x lunch, 3x snack en drinken. Alle deelnemers maken kans op mooie prijzen voor Fun Master, Skills Master en Game Master.

De trainingen en activiteiten van de Feyenoord Soccer Schools zijn samengesteld volgens dezelfde principes die bij de jeugdopleiding van Feyenoord op het eigen sportpark Varkenoord in Rotterdam-Zuid worden gehanteerd; ‘kameraadschap, inspiratie en respect’. De Feyenoord Soccer Schools programma's zijn voor spelers van alle achtergronden en niveaus, ongeacht van welke club zij supporter zijn. Op de website www.feyenoordsoccerschools.nl legt Ben Wijnstekers uit wat de bedoeling is van de trainingen en activiteiten. “Een goede voetballer word je niet zomaar. Daar heb je goede training en begeleiding voor nodig. Alle facetten van de trainingen uit onze jeugdopleiding komen in de drie dagen aan bod. We werken aan je pass- en traptechniek, het verwerken van de bal, jouw positiespel maar natuurlijk ook aan afwerken op het doel en partijspellen. Je leert iets nieuws wat je meeneemt naar je clubtraining en wedstrijden. Kom je trainen bij Feyenoord Soccer Schools, dan staat jouw ontwikkeling als voetballer centraal, met je nieuwe voetbalvrienden.”

Aanmelden kan nog via avdinfo@kabelfoon.nl.

Foto’s:
Feyenoord Soccer Schools 2009 in Honselersdijk was een groot succes.
Hoofdtrainer Ben Wijnstekers ziet in oktober 2009 toe hoe o.a. Rivano Vis en Ben Wagener (toen eerstejaars F, nu tweedejaars E-spelers) zich manifesteren in een partijspel.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek