Honselersdijk kan zich richten op de na-competitie
dinsdag 8 mei 2012

Een klein wonder kan Honselersdijk nog helpen aan de titel in de 3e klasse. Met een verschil van 3 punten en een doelsaldo van -5 is het met nog één wedstrijd te gaan haast onoverkomelijk. De bloemen zullen naar alle waarschijnlijkheid naar Lombardijen gaan en Honselersdijk kan zich klaarmaken voor de na-competitie.
Het was ook een wedstrijd om snel te vergeten. Op het gladde veld van sportpark “De Groote Stee” van De Zwervers” kwam de Dijk geen moment in zijn spel. Het was de ploeg die meer in balbezit was maar er zat weinig overtuiging in. Het puur verdedigende De Zwervers had de beste kansjes in de 1e helft. In de 12e minuut redde Martijn knap op een inzet. Deze periode leed de Dijk veel balverlies wat leidde tot een aantal aanvallende acties van De Zwervers. Ging er eerst nog een bal voorlangs waar gelukkig niemand van De Zwervers op reageerde maar in de 24e minuut was het wel raak. Uit een voorzet reageerde de spits van De Zwervers goed en tikte de bal net voor Martijn in de uiterste hoek, 1-0. Trainer Piet dirigeerde zijn mannen meer naar voren en wisselde ook Mike en Joost van plaats. Dit had effect in de 30e minuut. Het was Morad die aan de basis stond. Hij slalomde om een paar tegenstanders en bij de achterlijn legde hij de bal terug op Joost en hij tekende voor de gelijkmaker,1-1. Ondanks de gelijkmaker liep het nog steeds stroef bij Honselersdijk. Een verkeerde pass leidde tot een situatie van 2 spelers van De Zwervers tegen alleen Tom, maar Martijn voorkwam erger. In de 35e minuut een corner van De Zwervers die ingekopt werd maar even daarvoor werd Rino opzij geduwd. Er was enige consternatie of de scheidsrechter wel hiervoor gefloten had en dat bleek gelukkig ook zo te zijn. De laatste 10 minuten van de 1e helft kwam Honselersdijk een beetje los van zijn tegenstander. De Zwervers hadden hier wel een aantal overtredingen voor nodig. Vooral Morad had het zwaar te verduren en werd hardhandig aangepakt. Resultaat was wel dat Honselersdijk een aantal vrije trappen kreeg te nemen vlak buiten het 16meter gebied maar deze troffen geen doel.
De 2e helft startte de Dijk wat fanatieker. Joost ging nu wel een aantal keren langs zijn tegenstander wat de 1e helft niet lukte. Het elftal vond elkaar ook beter en dat leidde tot een aantal mogelijkheden. Zo was het de 50e minuut een voorzet van Rico die doorgekopt werd door Leon. De bal belandde bij de vrijstaande Mike. Met een kapbeweging kapte hij zijn directe tegenstander uit en schoot met links de bal goed binnen, 1-2. Tot dan was er geen vuiltje aan de lucht. Honselersdijk leek alles onder controle te hebben tot de beruchte 62e minuut. Hierin werd door de Zwervers 2x gescoord waarbij de verdediging niet helemaal vrij uit ging en we ineens met 3-2 achter stonden. Met de moed der wanhoop werd de aanval gezocht, want met deze stand was het over voor ons. Uit een voorzet van Joost kopte Leon even later rakelings naast. Trainer Piet wisselde nog 2 verse krachten in om meer druk te zetten. In de 80e minuut draaide Morad in het strafschopgebied weg van zijn tegenstander en scoorde onder de keeper door de 3-3. We hadden nog 10 minuten te gaan met de nodige verlenging door het constante oponthoud van de tegenstander. Het was pompen of verzuipen. Met vereende krachten werd het strafschopgebied van De Zwervers opgezocht maar daar was het overvol en bijna geen doorkomen aan. Vlak voor tijd toch een grote kans. De Zwervers treuzelde bij het nemen van een vrije trap en de scheidsrechter gaf de vrije trap aan Honselersdijk. Rico kon hierdoor alleen op de keeper af gaan maar strandde helaas. Na 9 minuten in blessure tijd vond de scheidsrechter het welletjes en floot hij af.
Teleurstelling na afloop. Volgende week thuis tegen FC Maense kan alleen een grote overwinning en een misstap van Lombardijen bij Rijnmond HS de titel opleveren. Wie weet. Wordt vervolgd.

Foto’s van Koos zijn ook terug te vinden op de volgende link: klik hier

Opstelling: Martijn van de Hoek, Roel van Meurs (- 70, Leon Strik), Tom Lobert (geel, -70, Niels Bransen), Rino Vijverberg, Rico Kok, Leon de Brabander, Frank Vellekoop ( -85, Robbie Brabander), Said Aouladsaid, Mike Mast, Joost Zandvliet, Morad Naimi (A)

Zoomin'