Wedstrijdverslag: S.V. Honselersdijk wint derby
zondag 22 april 2012

Vandaag was er één ploeg die recht had op de overwinning en dat was S.V. Honselersdijk. Dat was nodig ook, want bij een verlies konden we het kampioenschap zeker vergeten. Het gat zou dan 4 punten worden met koploper Lombardijen. Nu is het nog steeds 1 punt in het nadeel van S.V. Honselersdijk, met nog 2 wedstrijden te gaan wordt het nog ongemeen spannend.

Maasdijk was gebrand op een revanche. De heenwedstrijd werd volgens zeggen onterecht verloren en na een goede reeks van 4 overwinningen zag men mogelijkheden om S.V. Honselersdijk vandaag een voet dwars te zetten. Maar van begin af aan liet S.V. Honselersdijk zien dat Maasdijk naar al die illusies kon fluiten .

De wedstrijd begon iets later door het vele rook van de oranje fakkels maar daarna begon S.V. Honselersdijk scherp aan de wedstrijd. Maasdijk kwam er eigenlijk niet aan te pas. Het vroege storen van de ploeg van Boon had een groot effect op de gehele wedstrijd. Maasdijk kon er maar moeilijk uit komen en S.V. Honselersdijk kon zich naar harte lust uitleven.

De 1e kans was al na 4 minuten. Het was de goed op dreef zijnde Mike zie zich zelf een goede scoringspositie creëerde en met rechts de keeper van Maasdijk testte, echter zijn schot werd tot corner verwerkt. Even later werd Azzedine vlak voor het strafschopgebied in de rug gelopen. De vrije trap die hieruit volgde werd net over het doel gekopt door Rino. Maasdijk had moeite om de aanvalsgolven te volgen en moest herhaaldelijk aan de noodrem trekken.

Na een klein kwartier leek S.V. Honselersdijk op voorsprong te komen. Een pass van Mike op Azzzedine, hij was net iets slimmer dan de Maasdijkse keeper. Hij tikte de bal voor zijn handen weg en leek te gaan scoren. Hij vergat echter dat er nog een verdediger mee liep die met een sliding de bal kon wegwerken. Niet veel later was het dezelfde Azzedine die met een paar knappe bewegingen de laatste man voorbij was en aangetikt werd in het strafschopgebied echter de scheidsrechter zag hier niets in. Na 3 keer was het dan toch raak voor Azzedine. Uit een vrije trap van Leon liet de keeper de bal los en uit een scrimmage belande de bal bij Azzedine. Deze kapte de keeper uit en schoot hem met links in, 0-1. Een zeer terechte voorsprong.

S.V. Honselersdijk hield het, onder aanvoering van Tom Lobert, goed gesloten. Een keer claimde Maasdijk een strafschop vanwege in de rug lopen maar de scheids wuifde dit weg. Toch was het even later toch raak voor de thuisploeg. Een verkeerde pass leidde er toe dat linkerspits Silvio Vermeer alleen op keeper Martijn mocht oprukken en de bal plaatste in de verste hoek. Roel probeerde met een sliding een doelpunt te voorkomen maar helaas, 1-1. Dit was even een tegenvaller maar hier was de ploeg al gauw overheen en werd het Maasdijkse doel weer onder vuur genomen.

De 2e helft gaf een identiek beeld als de 1e helft. S.V. Honselersdijk op zoek naar de broodnodige winnende treffer. Net na rust leek deze gelijk te vallen. De hardwerkende Said zag Mike op tijd diep gaan. Mike kreeg de bal goed mee maar mikte rakelings over. Hierna volgden meer kansen maar niet echt om de keeper van Maasdijk het moeilijk te maken. In de 62e minuut was het Azzedine die het strafschopgebied opzocht, met een kapbeweging trachtte hij de verdediger van Maasdijk uit te kappen. Hij kwam zelf verkeerd terecht en moest met een hamstring blessure het veld verlaten. Robbie was zijn vervanger en nam de spitspositie in.

Niet veel later kwam S.V. Honselersdijk toch op voorsprong. Het was Leon die goed storend werk verrichte en alleen op de keeper afging. Dit buitenkansje liet hij niet onbenut en scoorde de 1-2. Maasdijk kroop wat meer uit zijn schulp en zocht veelal het gevaar op links bij Silvio Vermeer, maar hij werd goed verdedigd door Rico. Keeper Martijn kreeg het wat drukker maar hem werd het niet al te moeilijk gemaakt.

Het laatste kwartier een vertragend Honselersdijk. Het spel lag een aantal keren stil door de gebruikelijke blessures. Verzorgster Suus had het er maar druk mee. In de 90e minuut een verre uittrap van Martijn waar Robbie alleen op af ging. De laatste man probeerde de bal weg te werken maar schoot op het lichaam van Robbie die zo op de keeper van Maasdijk kon aflopen. Tot verbijstering van iedereen floot de scheidsrechter voor hands terwijl hij dit nooit kon zien in de rug van Robbie. Om niet te veel protesten te krijgen, floot hij gelijk voor het einde van de wedstrijd en boekten we een terechte overwinning.

Volgende week een vrij weekend en dan op naar de finale van de laatste 2 competitie wedstrijden:
Zaterdag 5 mei: IJVV De Zwervers – Honselersdijk, Lombardijen – CVV Mercurius
Zaterdag 12 mei: Honselersdijk – FC Maense, Rijnmond/HS - Lombardijen

Opstelling: Martijn van de Hoek, Roel van Meurs, Tom Lobert, Rino Vijverberg, Rico Kok (geel), Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop, Said Aouladsaid, Azzedine el Khalifi (-65, Robbie Brabander), Mike Mast, Joost Zandvliet

Van der Meer verzekeringen