S.V. Honselersdijk verzekert zich van nacompetitie
zondag 8 april 2012

De wedstrijd van gisteren was de laatste wedstrijd in de strijd om de tweede periodetitel. S.V. Honselersdijk had nog een minimale kans om deze te winnen, maar het was afhankelijk van andere ploegen. Na het laatste fluitsignaal bleek dat Lombardijen de tweede periodetitel had gewonnen en dat wij verzekerd waren voor het spelen in de nacompetitie (op basis van de positie op de ranglijst na 26 wedstrijden).

S.V. Honselersdijk begon voortvarend aan de wedstrijd. Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Pieterman vlogen onze jongens als haviken op V.V.K. af. Het doel was om snel te scoren en niet zoals verleden week dat het scoren uitbleef en je tegen een muur van verdedigers moet optornen. Na 3 minuten had dit al effect. Leon pikte op het middenveld de bal op en met een splijtende pass bereikte hij op links Roy. Roy liet zijn tegenstander achter zich en alleen op de keeper scoorde hij de 1-0. Dit was een heerlijke opsteker voor de mannen van Piet en kon er gebouwd worden naar misschien een mooie grote overwinning tegen de hekkensluiter. Even later had de score zelfs verdubbeld kunnen worden. Uit een aanval vanaf de linkerkant was het de goed opgekomen Rico die de bal panklaar kreeg maar hoog over schoot. Na 15 minuten kwam Tom ongelukkig in botsing met zijn tegenstander en moest hij met een onbekende heupblessure de wedstrijd verlaten. Leon Strik was zijn goede vervanger en ging op de rechtsback plaats spelen. Rico ging op de plek van Tom spelen. De aanvalsdrang was er even uit bij Honselersdijk.

V.V.K. knokte voor zijn laatste kans en ging risico’s nemen. Een aantal keren waren ze dicht bij het doel, maar niet noemenswaardig gevaarlijk. De storm duurde een kwartier en daarna was het over. S.V. Honselersdijk nam het roer over en creëerde goede kansen maar die werden jammer genoeg slecht uitgespeeld of de keeper van V.V.K. was een sta in de weg. Ondanks een aantal blessures trok de scheidsrechter weinig tijd bij in de eerste helft en floot hij na 46 minuten af voor de rust.

In het begin van de tweede helft kwam Honselersdijk door een fout in de verdediging van V.V.K. op een ideale 2-0 voorsprong. Het was Azzedine die het foutje afstrafte en alleen op de keeper afging en via de binnenkant van de paal de bal binnen schoot. V.V.K. ging nog meer risico’s nemen en kreeg zowaar wat kansjes. Bij een terugspeelbal op Martijn stuitte de uittrap op de toelopende speler van V.V.K.. De geboden kans waarbij Martijn uit zijn doel was, ging over. Even later een vrije trap van V.V.K. die via een hoofd nog maar net naast ging. S.V. Honselersdijk liet zich afbluffen door V.V.K.. Het was zelfs zo dat bij corners van V.V.K. iedereen van S.V. Honselersdijk in het eigen strafschopgebied stond. Door de geboden ruimte van V.V.K. was S.V. Honselersdijk zeer gevaarlijk in de uitvallen en volgens de trouwe oude garde langs de lijn waren het niet te missen kansen. Zo werd Mike op rechts de diepte ingestuurd, maar stuitte op de keeper. Er volgde een mooie aanval via Niels op Azzedine, die de bal breed lag op Mike maar hij schoot net naast.

In de 60e minuut was het Azzedine die alleen op de keeper afging, maar hij speelde te ver voor zich uit. Even later werd Roy de diepte gestuurd, maar op de achterlijn kon hij de bal toch nog terugleggen op Azzedine. Zijn schot ging over. Zo waren er dus een aantal mogelijkheden om de score te vergroten. Aangezien dit niet gebeurde bleef V.V.K. moed houden en werd toch iedere keer weer de aanval gezocht door middel van de hoge bal. Hierbij zag scheidsrechter Pieterman veel kleine overtredingen aan onze kant. Door de vrije trappen had keeper Martijn het er wel druk mee maar had het niet echt moeilijk. De verlossing kwam pas echt in de laatste minuut. Een schot van Said werd met moeite gestopt door de keeper van V.V.K. en werd in de rebound door Robbie in het doel geschoten: 3-0. De scheidsrechter telde er niets meer bij en floot gelijk voor het einde van de wedstrijd.

Conclusie vandaag is dat de dijk verzekerd is van nacompetitie en ook nog steeds uitzicht heeft op het kampioenschap. Er zijn nog slechts 4 finales te gaan met maar 1 punt achterstand op Lombardijen. Er is dus nog van alles mogelijk.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Rico Kok, Rino Vijverberg, Niels Bransen, Tom Lobert (-15, Leon Strik); Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop, Said Aouladsaid; Azzedine el Khalifi (-80, Tom Gram), Mike Mast (-70, Robbie Brabander), Roy Steekelenburg.

1-0 Roy Steekelenburg
2-0 Azzedine el Khalifi