EHBO op de zaterdagmorgen
dinsdag 3 april 2012

Het zal je maar gebeuren: een ongelukkige val of simpelweg onwel worden. Je leest er bijna dagelijks over in de kranten en wat ben je dan blij als je achteraf kan zeggen dat je je leven te danken hebt aan de persoon die bij jou eerste hulp bij een ongeval (EHBO) of bedrijfs hulpverlening (BHV) heeft toegepast.

EHBO en BHV zijn onmisbaar binnen een vereniging en natuurlijk streven wij er ook naar om altijd voldoende bezetting op dit vlak te hebben. Hoewel wij weten dat er binnen de vereniging genoeg mensen met EHBO/BHV erkenning zijn, meldt niemand zich hiervoor aan.

Al enkele jaren zijn er te weinig EHBO/BHV-ers aanwezig op de zaterdagmorgen van 09.00 tot 12.00 uur. Deze uren zijn juist zo belangrijk omdat wij onze verzorgsters in staat willen stellen om hun afspraken voor het verzorgen/behandelen van selectiespelers ongestoord en tijdig uit te kunnen voeren. Daarom hebben wij voor deze uren extra inzet nodig omdat ons sportpark dan druk bezocht wordt.

Op dit moment is er alleen voor de 1e zaterdag van de maand een EHBO/BHV-er aanwezig en iedereen zal begrijpen dat dit veel te weinig is.......en zelfs onveilig.

Het verzorgingsteam draagt geen verantwoordelijkheid voor het behandelen van spelers en toeschouwers. Natuurlijk zullen zij bij ernstig letsel altijd eerste hulp verlenen.

Bij deze vragen wij iedereen die in het bezit is van de EHBO of de BHV erkenning zich aan te melden. Heeft u vragen dan staat Dolf Joling (0174-630405) u graag te woord.

Condubouw