Wedstrijdverslag: S.V. Honselersdijk vergeet 2e helft door te drukken
zondag 11 maart 2012

De race naar het kampioenschap blijft ongekend spannend tussen S.V. Honselersdijk en Lombardijen. Na vandaag, nog 8 wedstrijden te gaan, is er 1 punt verschil in het voordeel van Lombardijen. Beide ploegen blijven winnen, terwijl de ploegen daaronder elkaar afmaken. S.V. Honselersdijk had vandaag op SUPER SATERDAY geen kind aan Neptunus –Schiebroek; de ploeg die bezig is aan een goede reeks. Ze staan 4e op de ranglijst en zijn nog kanshebber voor de 2e periode.

De wedstrijd was nog geen minuut oud en het was bijna al raak voor de Dijk. De goed opkomende Niels Bransen gaf een steekpass op Morad. Uit zijn actie daarna kon de keeper van Neptunus de bal net tot corner verwerken. Het was duidelijk, S.V. Honselersdijk wilde niet meer het risico lopen, net als de 2 voorgaande wedstrijden, om snel een achterstand op te lopen. Compact spelend en goed druk zettend op de verdediging van Neptunus leverde dit tal van goede aanvallen op. De tegenstander had weinig in te brengen. Ze kregen de kans niet om een normale aanval op te zetten. S.V. Honselersdijk toverde dan ook de ene na de andere mooie aanval uit de hoge hoed. Het kon dan ook niet lang duren eer we op voorsprong kwamen. Neptunus kreeg nog even hulp van het houtwerk. Eerst was het Mike die zijn schot via de keeper op de lat zag belanden en even daarna was het Rino die uit een corner op de paal kopte (zie foto).

Neptunus over zag het niet meer en ging fouten maken. Daardoor kwam het dat Leon via een misverstand in de verdediging alleen op de keeper af ging maar werd onterecht teruggefloten door de scheidsrechter op appel van hands. In de 27e minuut was het dan toch raak. Uit een corner van Frank was het eerst Niels Bransen die een pegel los liet maar de bal werd op de doellijn gered. De terugspringende bal was voor Morad en zijn schot op het doel werd door de inlopende Rico in het doel gewerkt, 1-0. Tien minuten later een mooie corner van Frank die knap door Azzedine in de kruising werd gekopt, 2-0. Een terechte afspiegeling. De goed spelende defensie van ons gaf weinig kansen weg en waren ook veelal betrokken bij de meeste aanvallen. Door mee te gaan naar voren gaf dit veel onrust in de verdediging van Neptunus. Vlak voor rust was er een onderschepping van Tom. Stomend naar voren bereikte hij Morad die een steekpass los liet op Mike echter zijn schot ging net voor langs. In blessuretijd kregen de bezoekers een grote kans. Een vrije trap bereikte de vrijstaande rechtsbuiten die in 1 keer uithaalde maar hoog over schoot.

De 2e helft nam S.V. Honselersdijk duidelijk wat gas terug en was het niet het Honselersdijk van voor de rust. Misschien kwam het door de tegenstander. Voor hen leek het of de 2-0 achterstand het maximale haalbare was. In de eerste 10 minuten van de 2e helft hadden we de score nog wat op kunnen voeren. Een vrije trap van Leon bereikte Morad die alleen voor de keeper naast schoot. Azzedine die een fout in de verdediging afstrafte en links er vandoor ging. Zijn pass bereikte op rechts Morad maar een knappe reactie met de voet van de keeper van Neptunus voorkwam erger. Hierna nam de onrust binnen Honselersdijk wat toe. We werden slordiger en lieten Neptunus wat meer in het spel komen maar zonder dat ze echt gevaarlijk werden. Trainer Piet gooide er nog een paar wissels tegen aan maar dat mocht niet baten.

De wedstrijd leek dan ook als een nachtkaars uit te gaan en Neptunus geloofde er niet meer in. We kregen in de 87e min nog een kans op de score op te voeren. Leon werd op links weggestuurd door Frank en zijn uithaal werd door de keeper net tot corner verwerkt. Net voor het einde kreeg Neptunus zowaar nog een vrije trap te nemen en de vrijstaande spits knalde tot ontzetting van Honselersdijk de 2-1 binnen. Menigeen zag je denken van: "het gaat toch niet gebeuren dat je punten laat liggen tegen deze ploeg".

Het werden benauwde minuten maar in blessuretijd maakte Morad er aan alle onzekerheid een einde aan. Neptunus ver opgedrongen en veel risico nemend voor de gelijkmaker vergat onze spits. Vanuit een afgeslagen corner werd Morad in de diepte aangespeeld. De snelle spits troefde de laatste man op snelheid af en verscheen in zijn eentje voor de doelman van Neptunus en een kapbeweging (zie foto) was genoeg om de 3-1 te scoren.

De welverdiende overwinning werd met veel gejuich begroet en kreeg Super Saterday een goed vervolg.

Opstelling: Martijn van der Hoek, Rico Kok, Tom Lobert , Rino Vijverberg, Niels Bransen (-63, Roel van Meurs), Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Said Aouladsaid, Azzedine el Khalifi (-85, Robbie Brabander), Morad Naimi (A), Mike Mast ( -45, Roy Steekelenburg)

Sosef & v/d Knaap