Honselersdijk pakt in goede tweede helft de volledige winst
zondag 4 maart 2012

Feiten vooraf waren dat Victoria thuis een moeilijk te verslagen tegenstander is. Thuis werd er alleen nog verloren van Lombardijen. Honselersdijk daarentegen had nog iets goed te maken van verleden week en wil het niet verder achterop raken dan moest er gewonnen worden.

De eerste helft leek het er niet op dat we als eindwinnaar uit de strijd zouden komen. Hoewel we in het begin een paar aardige kansjes kregen was het Victoria dat de betere ploeg was in de eerste helft. Dit was mede doordat ons middenveld niet goed stond.

De eerste kans voor ons viel in de 5e minuut te noteren voor Leon na een mooie pass van Azzedine, echter zijn schot ging net voor langs. Even later had de scheidsrechter een penalty kunnen geven aan Robbie toen hij bij het aanspelen van de bal werd aangetikt en onderuit ging in het strafschopgebied. Hierna was het Victoria dat beter in de wedstrijd kwam. Met veel agressie werden de aanvallers van Honselersdijk aangepakt, wat niet altijd correct gebeurde. De scheidsrechter was niet kinderachtig liet in deze fase aardig wat toe. Het gevaar kwam vooral door het balverlies van Honselersdijk en de omschakeling daarna die niet snel genoeg ging. In de 15e min was er zo’n moment waardoor we een vrije trap moesten forceren. Deze werd genomen en de volledig vrijstaande spits kon te gemakkelijk de 1-0 scoren. Daarna ging er veel mis. We probeerden te snel de gelijkmaker te forceren waardoor we met te veel man voor de bal waren en bij een uitval niet snel genoeg terug waren. Net voor de pauze kregen wij een vrije trap te nemen echter de counter van Victoria was zo snel en werd goed uitgespeeld zodat we met 2-0 achterstonden. In de slot minuten was er nog een kansje van de naar voren opgekomen Michel die net te laat voor de keeper kwam (zie foto) en ook van Morad die neergelegd werd in het strafschopgebied maar de scheids zag hier niets in.

De tweede helft was een wereld van verschil met de eerste helft. Wat er in de rust gebeurd is weet ik niet maar we zagen een herboren Honselersdijk. De eerste vijf minuten leverden al een paar kansen op. Rino kon uit een vrije trap net niet zijn hoofd tegen de bal zetten en Robbie zag zijn schot naast gaan. Maar de toon was gezet. Victoria volledig op eigen helft vastzetten en dat pakte goed uit. In de 5e minuut gebeurde het dan. Het leek hetzelfde scenario te worden als verleden week wat betreft de scores. Azzedine dook op links op en gaf de bal voor op de toelopende Leon en hij scoorde de 2-1. Er zat nu veel meer beleving in het spel dan voor de rust. De voor de rust onzichtbare Frank was nu een van de aangevers aan de Honselse kant. Passes die voor de rust niet aankwamen lukten nu wel. De thuisclub werd volledig overrompeld en hadden veel overtredingen nodig om ons af te stoppen. Om nog meer druk uit te oefenen wisselde trainer Piet Michel in voor Roy en zette Tom op de rechtsback positie. Dit had na tien minuten al resultaat. Tom ging de combinatie aan met Morad en in het 16 meter gebied werd hij onderuit gelopen en terecht wees de scheidsrechter naar de stip. Dit kansje liet Morad niet onbenut (zie foto) en scoorde in de 74e minuut de gelijkmaker.

Met het inbrengen van Roy kwam er ook meer snelheid in het spel waar de thuisclub geen antwoord op had. Veel goede aanvallen kwamen van die kant vandaan en het was wachten op de winnende treffer en die kwam snel. Een vrije trap door Frank werd door niemand beroerd en in de 78e minuut stonden we 3-2 voor (zie foto). Victoria kon daar niets tegenover stellen. Ze kregen zowaar in de 85e minuut de enige aanval in de tweede helft en die ging net naast. Maar Honselersdijk ging door waar het gebleven was en dat was aanvallen. Het was weer een goede aanval op links. Roy liet een paar verdedigers staan en liet een voorzet los die over de keeper verdween en op de paal belandde. De toelopende Mike haalde hard uit en scoorde de 4-2.
Een opgelucht Honselersdijk na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Oudenaarden. Na een matige eerste helft lieten onze jongens een fantastische tweede helft zien. Dit geeft goede perspectieven voor volgende week tegen runner-up Neptunes-Schiebroek.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Michel van Giesen (-65, Roy Steekelenburg), Tom Lobert, Rino Vijverberg, Roel van Meurs (-72, Niels Bransen); Leon de Brabander, Robbie Brabander (-77, Tom Gram), Frank Vellekoop (geel); Azzedine el Khalifi, Morad Naimi, Mike Mast

JdB

Prins Group