S.V. Honselersdijk raakt koppositie kwijt
maandag 27 februari 2012

S.V. Honselersdijk verloor vandaag de koppositie aan Lombardijen na het gelijkspel op Zestienhoven. Een ploeg die duidelijk iets recht wilde zetten na de grote nederlaag eerder dit seizoen. Het gelijke spel van vandaag had ook gevolgen voor de 2e periode want die hebben we niet meer in eigen hand.

De wedstrijd was nog maar een paar minuten oud en S.V. Honselersdijk kreeg al een domper te verwerken. Een aanval van Zestienhoven bereikte de volkomen vrijstaande spits, maar zijn schot werd knap gehouden door keeper Martijn. Echter: de bal caramboleerde via een eigen speler toch in eigen doel, 1-0. In feite was er nog niets aan de hand, daar er nog tijd genoeg was om dit recht te zetten.

Dit was natuurlijk wel een geweldige opsteker voor Zestienhoven en dat gaf ze veel zelfvertrouwen. Voor S.V. Honselersdijk de taak om zo snel mogelijk de gelijkmaker te scoren anders zou het nog wel een zware middag worden.

Het werd ook een moeilijk begin van de wedstrijd. Zestienhoven groef zich vast op eigen helft en er was geen doorkomen aan voor de Honselse aanvallers. Met te veel individuele acties probeerden ze door de hechte verdediging van Zestienhoven te komen, die vaak met dubbele mandekking de verdediging op slot zette.

S.V. Honselersdijk had dus een groot veldoverwicht maar wist dit nog niet in kansen uit te drukken. Voor de thuisclub was het vaak "weg is weg" en gokken op de snelle behendige linksbuiten die af en toe nog voor gevaar zorgde.

Na een half uur lukte het ons door direct spel de verdediging moeilijker te maken en er ontstonden voor het eerst kansen. Het was Mike die Robbie op borsthoogte aanspeelde en uit de draai nam Robbie de bal in een keer op de slof en de bal ging jammer genoeg hard over. Maar dit gaf aan dat er nu mogelijkheden aan kwamen. De volgende kans was bijna raak. Een schot van Mike belandde via de binnenkant van de paal op de borst van de toelopende Morad en die dacht de bal het doel in te lopen maar op een of andere manier werd de bal toch nog van de doellijn gehaald.

Zo waren er een aantal kansen voor de gelijkmaker en als je die niet maakt en de tegenstander de 2e kans krijgt in de wedstrijd en ook nog raak schiet dan sta je voor rust met 2-0 achter. Voor Piet de taak om in de rust de hoofden in de goede richting te zetten.

Begin van de 2e helft was het keeper Martijn die S.V. Honselersdijk voor een grotere achterstand behoede. De spits kwam alleen op Martijn af, maar hij redde knap. Het spel ging het eerste kwartier op en neer, mede doordat S.V. Honselersdijk risico’s ging nemen door meer naar voren te spelen. Op een mooi moment viel voor S.V. Honselersdijk de aansluitende treffer. Een corner van Frank werd door niemand beroerd en vloog er in èèn keer in, 2-1 (zie foto).

Met nog 40 minuten te gaan gaf dit S.V. Honselersdijk meer zelfvertrouwen. De veel meegereisde supporters gingen er lekker voor zitten. Een schot van Leon werd even daarna door de keeper van Zestienhoven uit de kruising geranseld. We kregen nog even een benauwd moment te verwerken, maar een lobje over Martijn ging maar net naast. Na dit wapenfeit was het één richtingsverkeer richting het doel van Zestienhoven. Met alle middelen probeerde de verdediging stand te houden en dat leverde tal van vrije trappen en corners voor ons op.

Halverwege de 2e helft kregen we weer een vrije trap te nemen. Met veel oranje in het strafschopgebied was het uiteindelijk Robbie die de gelijkmaker scoorde, 2-2. S.V. Honselersdijk probeerde het laatste kwartiertje alles uit de kast te halen. Een lobje van Morad ging net over. Kansen uit corners gingen rakelings naast. Laatste minuut een vrije trap van Leon die knap gehouden werd door de keeper. Het mocht allemaal niet baten en het werd zodoende een teleurstellende gelijkspel. Het laatste half uur hadden we het af moeten maken maar het geluk zit ons de laatste wedstrijden niet mee.

Opstelling: Martijn van der Hoek, Michel van Giessen, Tom Lobert, Rino Vijverberg, Roel van Meurs, Leon de Brabander, Robbie Brabander (-85, Said Aouladsaid), Frank Vellekoop (-77, Roy Steekelenburg) , Azzedine el Khalifi, Morad Naimi (A, geel), Mike Mast

Sosef & v/d Knaap