Oefenwinst voor het eerste
zondag 19 februari 2012

Dit weekend stond in het teken van het vertrek van Loek Grootscholten naar Argentiniƫ. Loek gaat ons een half jaar verlaten om daar onder andere te gaan studeren. Vrijdagavond was er een afscheidsfeest en zaterdag na de wedstrijd vertrok hij naar Argentiniƫ. Volgens planning is onze Maradonna op tijd terug voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Gisteren, net zoals verleden week, een sterke tegenstander uit de 2e klasse te weten Forum Sport. Honselersdijk trad aan zonder een aantal geblesseerden en met twee A-junioren op de bank. In de aanvangsfase had Honselersdijk moeite met het spel van onze tegenstander. Forum Sport had het eerste kwartier een groot overwicht maar dat leidde niet tot echte grote kansen. Na een kwartier kwam Honselersdijk op een vreemde manier op een 0-1 voorsprong. Leon ging in een duel onderuit in het strafschopgebied en op de grond kon hij de bal door koppen naar de attente Mike en die kon zowaar de openings goal scoren. Forum Sport was op dat moment de betere ploeg en na 10 minuten scoorde ze ook de verdiende gelijkmaker. Met veel strijd kwam Honselersdijk het laatste kwartier van de eerste helft goed in de wedstrijd. Het strafschopgebied werd veelvuldig opgezocht en dat leverde na 30 minuten een penalty op. Joost werd vastgehouden in het strafschopgebied en de scheidsrechter wees terecht naar de stip. Dit was een eitje voor Azzedine en hij scoorde de 1-2. Een paar minuten later had de scheidsrechter de bal weer op de stip kunnen leggen toen Robbie werd vastgehouden in het strafschopgebied. De scheidsrechter met de fluit in de mond, leek te gaan fluiten maar vond het misschien te veel 2 strafschoppen in een paar minuten en liet het spel verder gaan.

De tweede helft valt weinig over te zeggen. Het was Forum Sport die domineerde en probeerde de gelijkmaker te forceren. Honselersdijk was niet meer in staat er aanvallend wat tegen over te stellen en hield het alleen op verdedigen en dat ging ze goed af. Kansen werden er niet weggegeven zodat ze na 90 minuten een verdienstelijke overwinning behaalden. Volgende week een belangrijke wedstrijd voor de tweede periode uit tegen Zestienhoven.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Tom Lobert, Michel van Giesen, Rino Vijverberg, Niels Bransen; Leon de Brabander (A), Frank Vellekoop, Robbie Brabander (-60, Marcel Duijvesteijn), Azzedine el Khalifi (-85, Yorick van Niekerk), Joost Zandvliet, Mike Mast (-80, Dennis van Schie).

Zoomin'