Voor spek en Boonen
zondag 12 februari 2012

Vorige week zaterdag was er al een algehele afkeuring en hadden we een vrij weekend. Menig selectie speler was te vinden op de ijsbaan bij de Wollebrand.

Omdat we door de sneeuw en vorst niet op de velden konden trainen was er voor deze week een alternatief programma gemaakt:

Afgelopen dinsdag zijn we wezen spinnen in de sportschool.
Afgelopen donderdag hebben we een duurloopje gelopen en daarna een parcours afgelegd die binnen in het verzorgingshok , gang en kleedkamers was uitgezet.

Zaterdag stond er op het programma schaatsen met de selectie... tot dat... er een club uit het beloofde land met tropische temperaturen ons uitnodigde om een oefenwedstrijd te spelen...

Eigenlijk dachten we dat dit een grap van trainer Piet was... Min 10, witte velden hier in Honselersdijk en dan 12 km verder op Palmbomen, groene velden en tropische temperaturen en dus gewoon kunnen voetballen!

Om 12.45 uur vertrokken we vanuit Honselersdijk naar Hoek van Holland om een oefenwedstrijd te spelen tegen 2e klasser HVC’10.
Aangekomen in de Hoek voelde je meteen een duidelijk temperatuursverschil… De velden bij HVC 10 lagen er mooi groen bij.

De zon scheen heerlijk en de wedstrijd kon beginnen... In de 1e 20 minuten ging het over en weer. De scheidsrechter had na 15 minuten een strafschop kunnen geven aan HVC’10 maar door het zonnetje zag hij de handsbal van Tom Lobert niet. Na ongeveer 25 minuten maakte Joost Zandvliet de 0-1. Vlak voor rust maakte HVC’10 de 1-1 en dit was dan ook de ruststand.
Na rust waren wij de bovenliggende ploeg en Azzedine tekende voor de 1-2.
Eigenlijk was het wachten op de 1-3, helaas gebeurde dit niet en maakte HVC’10 in de 75ste minuut de 2-2.
Daarna waren wij het helemaal kwijt en HVC’10 liep uit na 3-2, 4-2 en uiteindelijk 5-2.

75 minuten deden we echt goed mee… 5-2 een geflatteerde uitslag.
Toch lekker gevoetbald onder goede weersomstandigheden.
Op naar de volgende oefenwedstrijd.

Volgende week zaterdag 18-2-2012 spelen zo wel 1 als 2 een oefenwedstrijd bij Forum Sport.

Opstelling Martijn v.d Hoek (k), Michell van Giesen, Tom Lobert, Rino Vijverberg, Roel van Meurs, Niels Bransen (-45 Loek Grootscholten), Leon Brabander, Frank Vellekoop (-45 Robbie Brabander) , Joost Zandvliet, Mike Mast, Azzedine El Khalifi.

Sosef & v/d Knaap