Verlies Honselersdijk in de laatste minuut
zondag 29 januari 2012

Lombardijen, kwam gezien de wedstrijd voor één punt, maar verliet toch de Strijphorst met de volle buit richting Rotterdam. Gezien de wedstrijd was dit te veel van het goede. Heel onnodig werden de punten in de laatste minuten van de wedstrijd weggegeven.

Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd. Lombardijen had geen antwoord op de aanvalslust van Honselersdijk en moest vaak even aan de noodrem trekken en dat ging niet altijd even netjes. In de 4e minuut mocht Lombardijen van geluk spreken dat de scheidsrechter de bal niet op de stip lag. Morad ging een solo aan en omspeelde 5 man en bij de laatste werd hij in het strafschopgebied onderuit gehaald maar de scheidsrechter wuifde dit weg. Een minuut later was het Rico die aan een rush begon maar werd vastgehouden en dat leverde geel op voor de tegenstander. Uit de vrije trap net buiten het strafschopgebied belandde de bal makkelijk in de handen van de keeper. Lombardijen hield het alleen bij counters die nog nauwelijks gevaarlijk waren. De geroutineerde ploeg schoffelde in deze fase er aardig op los en mocht van geluk spreken dat ze na 15 minuten niet met 10 man kwamen te staan. Een forse tackel op Loek had zeker met donker geel bestraft moeten worden maar aangezien de tegenstander al geel had, hield de scheidsrechter de rode kaart op zak. In deze periode werd er goed gevoetbald door Honselersdijk. Met goed combinatie voetbal zaten we dicht bij een doelpunt. Een één-tweetje tussen Morad en Tom leverde een schot op van Tom. Een mooie aanval opgezet door Leon, bereikte Frank. Frank gaf een breedte pass op Azzedine die na wat duw werk toch door mocht gaan echter zijn schot ging net over de kruising.

In de 36e minuut een corner van Lombardijen waar Rico een kopduel uitvocht echter bij het neerkomen verzwikte hij zijn enkel en moest vervangen worden door Joost. Hierna kregen we nog een grote kans uit een vrije trap van Leon stonden voor Honselersdijk 3 man om de bal erin te lopen echter de bal ging voor langs. De organisatie was na de wissel even weg en de sluwe Varkenorders maakten hier goed gebruik van. In de 40e minuut had keeper Martijn zijn eerste knappe redding. Even later ging Martijn te fanatiek het duel aan met zijn tegenstander en tikte hem tegen zijn enkel en de scheidsrechter gaf terecht een penalty. De penalty werd feilloos ingeschoten: 0-1. Net voor rust nog een grote kans voor onze gasten maar Martijn stond op de goede plek

De tweede helft een afwachtend Lombardijen die gokte op de counters. Met veel man bleven ze achter de bal. Ook met corners en vrije trappen nam Lombardijen geen risico’s en hielden ze genoeg mannen achter. Het was dan ook moeilijk een gaatje te vinden in de fysiek sterke verdediging. Het ging dan ook niet zo vloeiend meer als in de eerste helft voor Honselersdijk. In de 60e minuut lukte het Azzedine toch op links de achterlijn te halen en uit zijn voorzet werd de bal beroerd door een hand van de tegenstander en de scheidsrechter kon niets anders doen dan de bal op de stip te leggen en een rode kaart te geven. De penalty werd door Morad goed ingeschoten: 1-1.

Lombardijen moest nog verder terug en gooide er nog een schepje bovenop. Hier hadden ze een aantal overtredingen voor nodig wat in deze periode nogal wat discussies met de scheidsrechter opleverde. In de 70e minuut was het weer Azzedine op links die in een mallee van spelers de bal toch voor kreeg. De bal kwam in een kluts op het hoofd vam Morad die 2-1 scoorde. Hierna waren de Varkenorders rijp voor de slachtbank maar Honselersdijk weigerde definitief de trekker over te halen. We gingen te slordig met de kansen om want de ruimte kregen we nu wel. Er waren man meer situaties bij die niet goed uitgespeeld werden. Vlak voor tijd was er weer uitval van ons waarbij de bal slecht werd ingespeeld. Uit de tegenaanval maakte Lombardijen goed gebruik hiervan en scoorde de gelijkmaker.

Lombardijen was hier al uiterst tevreden mee maar ze kregen nog meer. Honselersdijk nam wat meer risico en na weer een slecht uitgevoerde aanval van ons wist Lombardijen in de tegenaanval in blessure tijd de overwinning naar zich toe te trekken.

Na het laatste fluitsignaal een diep teleurgesteld Honselersdijk. Voor Honselersdijk is er nog niets aan de hand. We staan boven aan en doen nog volop mee met de tweede periodetitel.

Opstelling: Martijn van der Hoek (geel); Rico Kok (-36, Joost Zandvliet), Tom Lobert (geel), Rino Vijverberg, Roel van Meurs; Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Loek Grootscholten; Azzedine el Khalifi, Morad Naimi (A), Mike Mast

JdB

Van der Meer verzekeringen