Het eerste speelt gelijk
zondag 15 januari 2012

Gisteren was op sportpark Kastelenring tegen SEV de laatste oefenwedstrijd voor het begin van de tweede helft van de competitie. SEV uitkomende in de derde klasse van de “Westlandpoule” is een bekende ploeg voor Honselersdijk en is altijd een lastige tegenstander. Er stonden twee ploegen die voor elkaar niets onderdeden. Kansjes over en weer en ook af en toe wat slordig met de passes. De eerste opleving was in de 14e minuut. Er leek niets aan de hand na een corner maar met uitverdedigen kwam de bal verkeerd op de schoen van Tom en verdween de bal in eigen doel. Op foto 1 ziet u de aanleiding tot het doelpunt. Honselersdijk was tot dan toe een beetje onzichtbaar, ging wat van zich afbijten en nam het initiatief en dat resulteerde tot een doelpunt. Leon ging door tot de achterlijn en lag de bal mooi terug op de opkomende Mike en scoorde de 1-1. Echter de grensrechter zag dit anders en vlagde voor buitenspel. Iedereen kon zien dat het een geldig doelpunt was maar de goedleidende scheidsrechter gaf toch het gelijk aan de grensrechter. Honselersdijk ging op zoek naar de gelijkmaker en dat was niet altijd even makkelijk. De bal werd naar voren goed ingespeeld maar daar werd te weinig mee gedaan. Individuele acties en slechte passes leidde tot veel balverlies. Eind van de eerste helft kwam dan toch de verlossende gelijkmaker. Het was Loek die in het strafschopgebied hard uithaalde en de terechte 1-1 scoorde.

De tweede helft mocht Honselersdijk van geluk spreken dat ze gelijk niet op achterstand kwamen. De rechtsbuiten kon vrij opkomen en zijn pass bereikte de spits die de bal voor het intikken had maar hoog over schoot. Toch begon Honselersdijk goed aan de tweede helft en kreeg het wat kansjes. Het was de ingevallen A-junior Dennis van Schie die twee kansjes op rij kreeg maar de keeper van SEV was niet te passeren. Aan de andere kant waren de uitvallen van SEV ook niet ongevaarlijk en het was ook Milan die zijn doel schoon hield. De laatste tien minuten werd de wedstrijd wat onvriendelijker en snakte de wedstrijd naar het einde. De laatste kans was voor Frank die uit een pass van Azzedine net niet goed uitkwam met zijn rechter voet en zodoende de wedstrijd in 1-1 eindigde.

Aanstaande zaterdag staat de competitiewedstrijd uit tegen MSV’71 op het programma. De heenwedstrijd eindigde in een 1-1 gelijk spel. In Maasluis nemen de mannen van Piet geen genoegen met een gelijk spel maar gaan zeker voor de winst.

Opstelling: Milan Brakel; Rico Kok, Tom Lobert (-45, Michel van Giessen), Rino Vijverberg (A), Niels Bransen; Leon de Brabander (-60, Dennis van Schie), Frank Vellekoop, Loek Grootscholten; Azzedine el Khalifi, Joost Zandvliet, Mike Mast.

Zoomin'