Honselersdijk als morele winnaar van het veld
maandag 12 december 2011

S.V. Honselersdijk stapte als morele winnaar van het veld na 0-0 uitslag tegen Maense. De laatste wedstrijd voor de winterstop werd zaterdag gespeeld tegen de nummer 2 uit de competitie: Maense uit Rotterdam West. Dat we als koploper de winterstop in zouden gaan dat was al een feit. Alleen was de vraag; is dit 6 punten verschil of 9 op de nummer 2?

Trainer Piet gaf tijdens de bespreking aan dat dit weer een finale was en dat we vanaf het begin af aan meteen druk naar voren moesten zetten. Om precies half 3 floot de scheidsrechter voor het begin signaal van deze topper tussen de nummer 1 en 2 van de 3e klasse C.

Wat ons vanaf de bank opviel was dat bijna heel de tribune vol zat met allemaal S.V. Honselersdijk supporters!! Echt leuk om te zien dat er wekelijks meer mensen bij onze wedstrijd komen kijken!

We begonnen goed. Druk naar voren en mooi combinatie spel, maar echte kansen creëerden we niet. Na 10 minuten was het Maense die het heft in handen nam… zij deden wat wij eigenlijk moesten doen. Druk zetten op de dekking van de tegenstander, het winnen van duels en kansen creëren. Gelukkig voor ons maakten zij deze kansen niet af.

Halverwege de 1e helft kreeg Loek een flinke duw en viel ongelukkig. Hij kon niet verder. (na een bezoekje aan het ziekenhuis bleek dat zijn kaak zwaar gekneusd was) Niels Bransen was zijn vervanger. Na de 1e 45 minuten stond nog steeds de brilstand op het scorebord.

De 2e helft begonnen we zeker niet onaardig, maar we kwamen niet door de muur verdedigers heen. Het tempo op het kunstgrasveld van Maense lag hoog… de bal ging over en weer… en het bleef spannend.
Aan het einde van de wedstrijd kregen we toch nog wat mogelijkheden, maar hij ging er dit keer niet in. Ook na 90 minuten stond er 0-0 op het scorebord en daar mochten we gezien de wedstrijd blij mee zijn.

Als Herbst Meister de winterstop in wie had dit van tevoren verwacht ?!
Dit is echt genieten….

Opstelling: Martijn v.d Hoek, Rico Kok, Tom Lobert (geel), Rino Vijverberg, Roel van Meurs, Loek Grootscholten (-31 Niels Bransen) Frank Vellekoop, Leon Brabander, Mike Mast (-80 Joost Zandvliet) Azzedine El Khalifi, Morad Naimi.

Met dank aan Suus voor het verslag.

Prins Group