Verslag S1 - YVV de Zwervers 1
zondag 4 december 2011

En weer een overwinning en zodoende de 10e overwinning op rij. Voor de winterstop zijn we niet meer in te halen en zodoende hebben we de titel Herfstkampioen binnen. De Zwervers hielden lang stand maar moesten aan het eind van de wedstrijd toch capituleren. Het was geen grootse wedstrijd. Had het misschien te maken met het weer en het veld? Voor het eerst hadden we te maken herfstachtige weersomstandigheden en dat had als gevolg, dat in onze poule ook 4 wedstrijden werden afgekeurd.

Honselersdijk begon weer met Roel in de basis. Roel was fit genoeg om te beginnen en pakte zijn linkerback plaats weer op. Dat elke wedstrijd weer geknokt moet worden voor de puntjes bleek ook uit deze wedstrijd. Cadeautjes worden er niet gegeven als je bovenin staat, ondanks dat het bijna Sinterklaas is. De eerste helft was rond uit matig. De Zwervers kwamen hier om het ons moeilijk te maken en dat deden ze ook. Ze kwamen goed uit de startblokken. In de eerste min moest Martijn gestrekt om een bal over de lat te tikken. Dus de toon was al gezet. En we kregen het moeilijk. De goede verdediging met het versterkte middenveld was voor Honselersdijk een ware barrière. De opbouw van ons werd al vroeg gestoord wat leidde tot veel verkeerde passes. Pas na 20 minuten wisten we een beetje bij het doel van de Zwervers te komen. We mochten een vrije trap op links nemen. Uit de laag genomen vrije trap tikte Joost de bal bijna in het doel maar de keeper kon de bal net tot corner verwerken. Even later een pass van Frank naar de op links vrij staande Mike. Met een mooie kapbeweging zette hij de tegenstander op het verkeerde been en gaf daarna een mooie lob die op de lat belandde. De counter hierop werd nog even gevaarlijk. Met 3 tegen 2 wisten de Zwervers de uitval gelukkig voor Honselersdijk niet goed uit te spelen. We hadden hier wel een overtreding voor nodig maar de vrije trap ging net naast. De laatste 10 min voerden we de druk wat op. Je ziet dan dat de tegenstander gelijk foutjes gaat maken. Bij een terugspeelbal werd het daarom bijna fataal voor de Zwervers maar de bal ging net naast. Uit de corner op links kwam de afgeslagen bal bij Leon en deze haalde vernietigend uit maar de bal ging net via een tegenstander naast.

De tweede helft had nog een kwartiertje nodig eer het een echte wedstrijd werd mede onder de aanvullende impulsen van de ingevallen Azzedine. De aanvallen begonnen beter te lopen en de Zwervers moesten terug. Onder aanvoering van het sterke centrale duo Tom en Rino werden de aanvallen opgezet en deze bereikte nu wel onze voorwaartsen. Zo ook werd Leon weggestuurd richting strafschopgebied en hij werd onderuit gehaald maar de goed leidende scheidsrechter Noordhoek zag hier een schwalbe in. De bezoekers werden steeds verder op eigen helft teruggedrongen en beperkten zich tot spaarzame uitvallen. In de 68e minuut gebeurde het dan eindelijk. Was het even daarvoor een schot dat voorlangs ging maar daarna was her raak. Een mooie aanval bereikte Morad en met een paar mooie bewegingen kwam hij in een mooie positie en haalde uit in de verste hoek, 1-0. De voorsprong was maar van korte duur want 3 minuten later was het al weer gelijk. Bal verlies op rechts was fataal. Bal werd door de Zwervers direct op rechts gespeeld waar veel ruimte lag en de rechter spits kon vrij uithalen,1-1. Nog geen 3 minuten later was het weer Honselersdijk. Roel bediende Azzedine en met een gericht schot laag in de rechterhoek wist hij de 2-1 te maken. De Zwerver perste nog een offensief uit maar ze hadden geen kracht meer om het Honselersdijk echt moeilijk te maken. In de 87e minuut kwam aan alle illusies van de Zwervers een eind. Uit een vrije trap van Frank wist Rino met een schitterende kopbal de 3-1 te scoren. Zie foto met een uitbundige trainer Piet. Scheidsrechter Noordhoek vond het na precies 90 minuten wel goed en floot voor het einde.

Volgende week moeten de mannen van Piet en Frank voor de topper naar nummer 2, FC Maense op Nieuw Vreelust dat ligt op een steenworp afstand van het Sparta stadion. Dit is tevens de laatste wedstrijd voor de winterstop.

Opstelling:
Martijn van der Hoek, Rico Kok (geel), Tom Lobert, Rino Vijverberg, Roel van Meurs, Leon de Brabander (geel), Frank Vellekoop, Loek Grootscholten, Morad Naimi (A), Mike Mast, Joost Zandvliet (-58, Azzedine el Khalifi)

Van der Meer verzekeringen