Honselersdijk behoudt met veel moeite de koppositie
zondag 13 november 2011

Honselersdijk voor het eerst sinds tijden de trotse koploper en dat is even wennen. Dat het vandaag moeilijk zou kunnen worden is iets dat zeker is. Wie wil niet van de koploper winnen en onze tegenstander RijnmondHS had wat goed te maken na de 6-0 nederlaag vorige week tegen Maasdijk.

De dijkenaars werden onthaald met een waar groen/geel vuurwerk en toen de dampen weg waren kon de wedstrijd beginnen. Het was dus Rijnmond aan gelegen om een goed resultaat neer te zetten en dat was te merken aan het begin van de wedstrijd. Ze begonnen furieus en Honselersdijk moest in de beginperiode terug op eigen helft. Deze periode duurde 10 minuten eer Honselersdijk aanvallend daar wat tegenover stelde. Het waren twee identieke aanvallen op links van Morad. Beide keren dreigend het strafschopgebied in, en twee keer onderuit gehaald. De eerste keer was een twijfelgeval maar de tweede keer ging Morad, duidelijk voor iedereen, over de knie van de tegenstander maar de scheidsrechter weigerde de bal op de stip te leggen. Rijnmond putte moed uit deze situaties en vocht voor elke meter en zorgde dat Honselersdijk vaak terug moest. Opbouwend ging het dus niet goed en trainer Piet liet dat langs de kanten ook goed blijken. Er moest ook gewerkt worden en daar ontbrak het even aan. Door al dat terug spelen op Martijn en onder druk van de spits van Rijnmond, verkeek Martijn zich een keer al glijdend op een terugspeelbal. Hij mocht de bal ook niet pakken en gaf zo de ideale kans voor Rijnmond om te scoren, 0-1.

Honselersdijk kwam ook geen moment meer in zijn spel. Het was nu ook knokken tegen een muur van groen-geel en dat is iets wat Honselersdijk niet ligt. Zodra we op de helft van Rijnmond kwamen werden we hard aangepakt. We kregen dan ook veel vrije trappen mee. Zo ook de 30e min. Morad werd op de rechter kant hard aangepakt en uit de vrije trap van Leon scoorde Frank de gelijkmaker. Het laatste kwartier was het beste kwartiertje van de wedstrijd. Hier had Honselersdijk al kunnen toeslaan, maar helaas werden die aanvallen niet goed uitgespeeld.

De tweede helft was identiek aan de eerste helft. Een Rijnmond dat voor elke meter knokte maar aanvallend niets te weeg bracht. Vaak was het zo dat individuele foutjes aan onze kant gevaar bracht. In de 15e min was er weer een discutabel moment. Morad was weer doorgedrongen in het strafschopgebied en werd voor de derde keer onderuit gehaald en weer wees de scheidsrechter dit weg. Iedereen protesteerde van Honselersdijk en dat werd ons bijna fataal. De aanval hieruit van Rijnmond werd maar net naast de ver uit zijn doel gekomen Martijn gelobd. De wedstrijd werd wat grimmiger en Honselersdijk irriteerde zich aan het harde spel van Rijnmond. Toch kwamen we er af en toe goed uit. Zo ook de 33e min. Leon stuurde Azzedine op links weg en voor de keeper faalde hij maar uit de rebound wist Mike de 1-2 te scoren. Rijnmond nam risico’s. Zelfs de keeper die dan tot nu toe het spel vertraagde, had ineens haast. Uit twee onterecht gegeven vrije trappen werd het nog gevaarlijk voor het Honselse doel. Maar Martijn had nog een paar fraaie reddingen in huis. Het laatste gedeelte had de score voor ons nog hoger uit kunnen vallen maar alleen voor de keeper faalde onze spitsen. Na 5 minuten blessuretijd floot de scheidsrechter af en konden we onze achtste overwinning op rij vieren. Het was een van de mindere wedstrijden van Honselersdijk maar daar maalde niemand meer over na afloop.

Aanstaande zaterdag wacht de derby tegen Maasdijk. Honselersdijk op koppositie tegen een niet te onderschatten Maasdijk kan een mooie wedstrijd voor het publiek worden.

Opstelling: Martijn van der Hoek; Niels Bransen, Tom Lobert, Rino Vijverberg; Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Said Aouladsaid (-73, Joost Zandvliet), Loek Grootscholten; Morad Naimi (A), Azzedine el Khalifi (geel), Mike Mast

Jan de B

Van Dijk Brouwer Installatietechniek