Het eerste pakt de vijfde overwinning op rij
zaterdag 15 oktober 2011

Op een zonnige sportpark De Strijphorst moesten onze jongens vandaag tegen de nummer 5: CION, die maar 3 punten minder hadden dan ons. Trainer Piet mistte vandaag Martijn en Mike die op vakantie waren. Mocht vandaag de overwinning gepakt worden en VVOR laat een steekje vallen bij Maasdijk dan kan het nog spannend worden voor de eerste plaats in de eerste periode. De laatste wedstrijd van de 1e periode is namelijk tegen VVOR.

Honselersdijk begon goed aan de wedstrijd. Het tempo lag hoog in de beginfase. De eerste kansjes waren dan ook voor Honselersdijk. Morad had na 10 minuten een grote kans op de openingstreffer maar zijn schot werd knap gestopt. Hierna kreeg CION meer grip op onze aanvallers. Vele aanvallen stranden op individuele acties en slordigheid. Hier maakt CION nuttig gebruik van. Ze kwamen met name aan de rechterkant een aantal keren gevaarlijk door. Het eerste kansje van CION wist keeper Milan net tot corner te verwerken maar even later zagen we een goed opgezette aanval van de snelle rechtsbuiten van CION. Met zijn snelheid wist hij te ontsnappen aan Roel en uit deze voorzet kwam de linksbuiten goed voor Rico en zijn schot betekende de 0-1. Honselersdijk was hierna van slag en was niet bij machte om een aanval goed op te zetten tegen het stug verdedigende CION. In blessure tijd van de eerste helft kregen we nog een paar goede mogelijkheden maar de scheidsrechter floot deze kansjes weg om onduidelijke redenen.

Na rust was het een ander verhaal. Honselersdijk begon een stuk feller en doelgerichter. De aanvallen werden nu beter opgezet. Met name Morad was op links een plaag voor de verdediging van CION en hij kreeg dan ook diverse aanslagen te verwerken (...). En wat de laatste wedstrijden bij een achterstand gebeurde in de laatste minuut van de wedstrijd, gebeurde het nu in minuut 60. Morad zag Leon op links opduiken. Leon kreeg de bal in de loop mee, kapte zijn tegenstander uit en schoot de bal in de korte hoek: 1-1. Een minuut later omspeelde Azzedine een paar verdedigers, lag de bal breed op de opkomende Tom (die al de diepe bal op Azzedine gaf) en binnen een paar minuten stonden we met 2-1 voor. Honselersdijk ging helemaal uit z’n dak maar het zou nog een zwaar laatste half uur worden. CION ging risico’s nemen en stuurde extra mannen naar voren en Honselersdijk moest terug. Vele aanvallen en corners volgden waaruit wat kansjes kwamen en als het gevaarlijk werd zat er gelukkig voor ons nog een hoofd of been tussen of had Milan de bal. Doordat CION zoveel risico’s nam, waren de uitvallen van Honselersdijk des te gevaarlijker. Zo waren Azzedine en Roy, ingevallen voor Joost, dicht bij een doelpunt. In de minuut 82 kwam dan toch de verlossing: Morad ontdeed zich van een paar tegenstanders en liet daarna de keeper geheel kansloos achter: 3-1.

Bijna moest Milan nog een keer de bal uit het doel halen. Bij zijn uittrap schoot hij de bal tegen de tegenstander en de bal caramboleerde maar net naast het doel tot opluchting van het publiek. Blijdschap was groot nadat de scheidsrechter affloot en we de vijfde overwinning op rij hadden. Volgens mij is dat nog weinig gebeurd in de historie van Honselersdijk.

Opstelling:
Milan Brakel; Roel van Meurs, Tom Lobert (geel), Rino Vijverberg, Rico Kok (-69, Leon Strik); Loek Grootscholten, Frank Vellekoop (-87, Said Oualadsaid), Leon de Brabander; Azzedine El Kahlifi, Morad Naimi (A), Joost Zandvliet (-66, Roy van Steekelenburg).

jem-id